Ernstige hinder N35 tussen Raalte en Wierden; 15 juli – 5 augustus

Datum: 10-07-2019

16.39 uur - Van maandag 15 juli 06.00 uur tot maandag 5 augustus 06.00 uur voert Rijkswaterstaat groot onderhoud uit op de N35 tussen Raalte en Wierden. In deze periode is steeds een deel van de N35 tussen Raalte en Wierden afgesloten. Het verkeer moet rekening houden met ernstige verkeershinder en verminderde bereikbaarheid van de regio's Twente en Salland.

De regionale omleidingsroutes hebben een beperkte capaciteit, waardoor er grote kans is op vertraging. De extra reistijd kan oplopen tot 30 minuten. De omleidings- en adviesroutes zijn aangegeven op borden boven en naast de weg. Rijkswaterstaat zet extra weginspecteurs in om eventuele incidenten snel te kunnen afhandelen.
 
Werkzaamheden 
Rijkswaterstaat vervangt het asfalt door geluiddempend asfalt en plaatst onder andere reflectorschildjes en paaltjes in de berm om de rijbaanscheiding duidelijker te maken. In de Salland-Twentetunnel worden hitteproeven uitgevoerd.
 
Afsluiting N35 tussen Mariënheem en Nijverdal (groot onderhoud)
De N35 is in beide richtingen afgesloten vanaf de parallelweg na de spoorwegovergang bij Mariënheem tot de Grotestraat in Nijverdal van maandag 15 juli 06.00 uur tot maandag 5 augustus 06.00 uur.
 
Afsluiting N35 tussen Mariënheem en Nijverdal, inclusief Salland-Twentetunnel
De N35 is vanaf de parallelweg na de spoorwegovergang bij Mariënheem tot en met de Salland-Twentetunnel in Nijverdal volledig afgesloten in beide richtingen van maandag 22 juli 06.00 uur tot vrijdag 2 augustus 06.00 uur.
 
Afsluiting N35 tussen Nijverdal en Wierden (regulier onderhoud)
De N35 is in principe vanaf de parallelweg na de spoorwegovergang bij Mariënheem tot en met de kruising met de N350 in beide richtingen afgesloten van maandag 22 juli 06.00 uur tot woensdag 24 juli 22.00 uur. Het daadwerkelijke wegvak van het regulier onderhoud ligt echter tussen Nijverdal en Wierden in. De noord-zuid verbinding, de N347, vanaf en door Nijverdal, Hellendoorn en Rijssen blijft dus beschikbaar.
 
Advies aan weggebruikers
·       •      Overweeg of u de reis op dat moment echt moet/wilt maken.
·       •      Reis met het openbaar vervoer.
·       •      Gebruik voor kortere ritten de fiets.
 
Toch met de auto onderweg?
·       ·        Houd rekening met extra reistijd en vertrek eerder.
·       ·        Volg de aanwijzingen op de borden boven en langs de weg.
 
·       ·        Raadpleeg de actuele verkeersinformatie via de app Rijkswaterstaat Actueel of volg het twitteraccount van @RWSverkeersinfo.
 
Hitteproeven Salland Twente-tunnel
Aanleiding voor de proeven is onderzoek in opdracht van Rijkswaterstaat van medio 2017. Uit dit onderzoek bleek dat bij een viertal Rijkstunnels die na 2008 zijn opgeleverd – in geval van een extreem grote brand (van een omvang die zich in Nederland nog nooit heeft voorgedaan) – er sprake kan zijn van een verminderde brandwerendheid van beton.
 
De tunnels zijn veilig te gebruiken voor weggebruikers. Dat is vastgesteld op basis van analyses, advies van onafhankelijke deskundigen en overleg met betrokken hulpdiensten. In Nederland worden strenge eisen gesteld aan brandveiligheid.
 
Naast veiligheid, hebben eisen die aan tunnels worden gesteld ook betrekking op de economische waarde. Voor de bereikbaarheid in de regio is het van belang dat een tunnel na een grote brand te herstellen is en binnen afzienbare termijn weer beschikbaar is voor het verkeer. Door de verminderde brandwerendheid is dit voor deze vier tunnels nu onvoldoende het geval.
 
Met de uitkomsten van de hitteproeven die nu worden gedaan, wordt een plan gemaakt om de tunnel hier weer aan te laten voldoen. Dit gebeurt door het aanbrengen van hittewerende platen op het beton. De hitteproeven moeten bijvoorbeeld aantonen hoe dik de platen moeten zijn.
 
Beheer en onderhoud
De snel- en autowegen in Nederland zijn van een goede kwaliteit. Om dit zo te houden voert Rijkswaterstaat regelmatig beheer- en onderhoudswerkzaamheden uit. Zo kunnen mensen en goederen ook in de toekomst vlot en veilig hun bestemming bereiken. Bij slechte weersomstandigheden kunnen de werkzaamheden worden uitgesteld.
 
Meer informatie?
Kijk voor meer informatie op www.rijkswaterstaat.nl/grootonderhoudoostnl of bel met de (gratis) landelijke informatielijn van Rijkswaterstaat 0800-8002 (7 dagen per week bereikbaar: ma t/m vr van 07.00 tot 20.00 uur en za en zo van 10.00 tot 18.30 uur).
 
 



Reacties via Facebook

Vanaf nu kun je ook reageren via Facebook! Wel zo makkelijk. Als je liever via het normale reactieformulier werkt, kan dat natuurlijk ook. De reacties worden niet vermengd, zodat de mensen die het bericht via Facebook krijgen, de discussie ook kunnen volgen.

Reacties

Bewoner schreef op 10-07-2019

De oversteken bij Rendac en Oude Deventerweg worden afgesloten. U kunt alleen oversteken bij de stoplichten bij de Tunnelweg. Fietspad noordzijde vanaf Rendac tot aan de Oude Deventerweg wordt ventweg en dus ook en aan- en afvoer weg voor Rendac..

Harm schreef op 10-07-2019

Als het geld, wat nu uitgegeven wordt aan de ventwegen, geïnvesteerd wordt in de ongelijke kruisingen bij Haarle, wordt alles veiliger en kan het verkeer beter doorstromen.....?

Bewoner schreef op 11-07-2019

Er komen geen ongelijke kruisingen / oversteken. De kruisingen worden niet gewijzigd en stoplichten niet verplaatst.

gerard schreef op 11-07-2019

Steek zo vaak mogelijk over bij de rendac nu het nog kan straks zijn het sweet memories oversteken bij bezoekers centrum of stoplichten Haarle knap waardeloos voor wandelaars en fietsers snap wel wanneer Nijverdal wierden vierbaans word gaat het nog drukker worden maar toch ga de oversteken missen.

De gewone man schreef op 11-07-2019

Rijkswaterstaat zal ongetwijfeld goede gedachten hebben met het aanpakken van de parallelweg. Over een aantal jaar wordt de hoofdrijbaan 2x2. Dan gaan de parallelwegen weer op de schop. Nu ben ik een leek, betreft het aanleggen van wegen, maar die miljoenen wat nu worden geïnvesteerd konden ze beter besteden om een 2x2 hoofdrijbaan met parallelwegen aan te leggen, met ongelijkvloerse oversteken. Dit had dan niets meer gekost.

William S. Burroughs schreef op 11-07-2019

Aan Gerard. Wanneer ik uw raad op zou volgen raak ik gegarandeerd de weg kwijt. Het lijkt verdorie wel een achtbaan! Prettige dag.

Pff schreef op 11-07-2019

Tegen die tijd dat Den Haag een knoop heeft doorgehakt zijn de vent wegen al weer aan vervanging toe. Gebruik het geld voor de kruising met de Baron van sternbachlaan voor de tunnel bij Haarle.

Lokaal Hart schreef op 12-07-2019

@Harm en @Pff Voordat ik zo'n uitspraak zou doen, Zou ik me eerst op de hoogte stellen van de plannen en de kosten. Ongelijkvloerse kruisingen en tunnels zijn heel wat duurder dan ventwegen. Een tunnel bij Naar je vind ik bovendien echt onzin. Voor die paar fietsers/schoolkinderen die daar dagelijks gebruik van maken. Als ze veilig willen oversteken, laat ze dan via de stoplichten gaan. Als er al geld is om een fietstunnel aan te leggen besteed het dan aan een tunnel bij de Helmkruidlaan. Daar maken veel meer mensen gebruik van en daar is geen alternatief.

Harm schreef op 12-07-2019

Ligt aan waar je de prioriteit stelt, maar wat op dit moment achter de berg gebeurd is m.i. pure geld verspilling.....gezien de plannen voor de komende jaren aan de N (A) 35......

Henk schreef op 16-07-2019

Aan William jij komt te veel in pretparken met dat slappe gelul van jou je zit alleen maar voor je zelf tepraten denk eens mee en doe je voordeel fijne daaag

William S. Burroughs schreef op 16-07-2019

Aan Henk. Ik kom nooit in pretparken maar ik lees mijzelf graag praten. Prettige dag.

William S. Burroughs schreef op 16-07-2019

Aan Henk. Om u tegemoet te komen zal ik over iets waar al heel veel over nagedacht is nog even praktisch meedenken. Tussen 15 juli en 5 augustus raad ik iedereen aan om de omleidingsborden goed te volgen. Prettige dag.

Uw reactie

Naam:
Bericht: