Onderstaand de antwoordbrief van het college van B&W aan de fractie van D66 in antwoord op vragen van deze partij over de evaluatie betaald parkeren.
Aan de fractie van D66
Op 28 augustus jl. heeft u ons een brief gezonden waarin u aandacht vraagt voor de evaluatie van betaald parkeren. U constateert dat het onrustig is rond betaald parkeren en dat het daarom noodzakelijk is dat wij tijdig een volledig beeld schetsen van de situatie. In uw brief benoemt u enkele onderwerpen die, naar uw mening, zeker opgenomen moeten worden in de evaluatie.
Op 10 november 2011 heeft de gemeenteraad een door u en de VVD ingediende motie aangenomen met betrekking tot de evaluatie van betaald parkeren. Eén van de doelen van de motie was het inlassen van een rustperiode waarin het betaald parkeren de opstartproblemen kan ontgroeien en er een stabiele en te beoordelen situatie ontstaat. Door het vandalisme dat is gepleegd aan de parkeerautomaten en de daaruit voortvloeiende herstelacties is die rustperiode pas op 1 januari 2012 ingegaan. Inmiddels hebben wij bij de tweede burap moeten vaststellen dat de opbrengsten in 2012 sterk achterblijven bij de prognoses. Dit is voor het college aanleiding om een veel gedetailleerdere analyse en evaluatie uit te voeren dan eerder was voorzien.
Die analyse zal inzicht moeten geven in de oorzaken waarom de parkeeropbrengsten achterblijven bij de prognoses, en op welke wijze door het treffen van maatregelen bijsturing mogelijk is.
Gelet op de ontwikkelingen in het eerste halfjaar van 2012, en de afwijking t.o.v. de prognoses, zullen wij deze evaluatie pas in maart 2013 aan de gemeenteraad kunnen voorleggen.
Onderwerpen die aan de orde zullen komen in de evaluatie zijn:
In uw brief stelt u een aantal onderwerpen aan de orde die naar uw mening een plaats verdienen in de evaluatie. Wij stellen voor om bij de bespreking van de 2e burap in de commissie Grondgebied hierover te spreken. Mogelijk zijn er ook nog aanvullende suggesties van anderen op dit thema.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer Valk. Hij is bereikbaar op tel.nr 0548-630473 of per e-mail op r.valk@hellendoorn.nl
Burgemeester en Wethouders van Hellendoorn,
|
|
|
de secretaris,
F. Dijkstra MBA |
de burgemeester,
mevr. A.H. Raven BA |