Leerlingen doen verslag van beklimming Mont Ventoux

Datum: 05-06-2012

mv2012-4

Afgelopen week zijn 9 leerlingen en 8 docenten van CSG Reggesteyn, Willem de Clercqstraat, met stichting Join4Energy naar de Provence geweest om de Mont Ventoux te beklimmen voor het goede doel. Er is 321.399,- opgehaald voor de stichting, door 250 helden!!! Lees hier het verslag van 2 van de leerlingen.

Reisverslag Challenge de Mont Ventoux 2012 – Join4Energy!

Geschreven door:  Stijn van Oosterwijk en Stef Hoekjen
( vierdejaars leerlingen CSG Reggesteyn, Willem de Clercqstraat, Nijverdal)

Het regent…
We zijn op de terugweg naar Nederland na een prachtig weekend in de Vaucluse.
Samen schrijven we een verslag van alles wat we hebben meegemaakt...

Woensdag 30 mei 2012/donderdag 31 mei.

We begonnen de reis in Goor. Met z’n allen moesten we verzamelen bij de OAD-garage; fietsen en bagage hebben we daar in de bus gepakt, waarna we zijn vertrokken. Het Reggesteyn-team bestond uit 9 leerlingen en 9 volwassenen.
Wat een lange zit… We waren o.a. verdwaald in de buitenwijken van Luik en liepen vertraging op, omdat de chauffeur bij het verkeerde tolpoortje stond…
Na 17 uur kwamen we aan op de plaats van bestemming; Village Center Residences bij het stadje Carpentras.

Op het park stond een grote tent speciaal voor de helden van Join4Energy. In de tent werden tasjes uitgedeeld waar de fietskleding, je startnummer en wat informatie voor de Challenge in zat.
Daarna kregen we de sleutels van de huisjes op het park. Toen de huisjes waren ingericht was het tijd voor een biertje. Onder het genot van een heerlijk koud biertje werden er afspraken gemaakt voor de aankomende dagen.

Na het overleg mocht je zelf weten wat je ging doen. We hadden met z’n allen wat gedronken toen we dachten ’Het is zo lekker weer, laten we gaan zwemmen!’  Iedereen ging naar het huisje om de zwemspullen op te halen. We hadden afgesproken dat we elkaar bij het zwembad zagen. En voor we het wisten was het alweer 18.15 uur. We moesten om 19.00 uur eten, dus iedereen maakte zich klaar voor het gezamenlijke eten. De leerlingen vonden het eten niet lekker. Het was Frans eten. We kregen een pastasalade als voorgerecht, een stuk zalm met wortel- en venkelsalade als hoofdgerecht met een crème brulee als toetje. De leraren vonden het heerlijk!!!

Na het eten zijn een paar leerlingen met de fiets naar het dorpje gegaan om te kijken naar wat ander eten. Onder aan de bult van ons villapark stond een pizza-bakker: Pizza Tony, dus daar hebben een paar leerlingen pizza gegeten. Ze zeiden dat het lekker was.
Vervolgens was het alweer bijna 22.00 uur. We hebben nog even wat in de grote tent gedronken en daarna ging iedereen naar bed, want de volgende dag hadden we een trainingsrit en iedereen moest wel fit zijn!

mv2012-2

Vrijdag 1 juni 2012.
Om 8.00 uur hadden we het ontbijt. Ondertussen gaven Rob Harmeling en Erwin Nijboer instructies over hoe je een berg aanpakt. Na het ontbijt ging iedereen zich klaarmaken voor de training.
Om 10.00 uur fietsten meer dan 200 helden van het park achter Rob en Erwin aan. Dwars door het prachtige landschap. Na een paar stevige klimmetjes en 35 km te hebben gefietst, kwamen we aan bij een mooi bergmeer ‘Lac de Paty’ voor een picknick. Netjes klaar gemaakt door de vrijwilligers, waaronder ook: meneer Teesselink, mevrouw van Tongeren en de partner van meneer Franzen.
Met heerlijke broodjes, verse jus en water om de bidons weer te vullen.

Die dag was het zeker 30 graden, dus sommige mensen namen de gelegenheid om even te zwemmen in het nabijgelegen meertje. Nadat er nog een paar fietsen werden gecontroleerd door de mechanicien konden we weer vertrekken voor de laatste 18 km.
Bij terugkomst gingen veel mensen in 1 streep het zwembad in.
Veel tijd hadden we niet, want in het plaatsje Aubignan, iets verderop, was er speciaal voor Join4Energy een markt georganiseerd. Met 250 mensen liepen we het dorpje binnen.
Wat een mooi ontvangst van de burgemeester hebben we gekregen. Op de markt werden er allerlei streekproducten verkocht. Van nougat tot lavendel.
Na die gezellige middag zijn wij weer terug gegaan naar het werk. Tijd voor eten. Deze keer iets beter dan gisteren. We kregen een aardappelsalade, een pasta en een heerlijk appeltaartje.
Er werd die avond geen alcohol gedronken, want morgen is de grote dag. Iedereen wist dat het zwaar ging worden… Na het eten en een colaatje zijn we maar gaan slapen.

mv2012-3

Zaterdag 2 juni 2012.5.00 uur, de wekker gaat... 5.45 uur, het ontbijt...
We moeten goed eten van Rob Harmeling, want vandaag is de grote dag!
Om 6.45 uur verzamelden we bij de poort van het park. Daar werd een groepsfoto gemaakt van alle helden; fietsers, hardlopers en wandelaars.
Om 6.50 uur vertrokken we naar het plaatsje Bedoin. Je kon er ook heen met de bus, maar wij vonden het wel fijn om in te fietsen.
Bij de parkeerplaats onderaan Bedoin konden we de bidons weer vullen en de mensen die met de bus waren gekomen konden zich bij de groep voegen. En dan gaat het gebeuren...
We moesten eerst nog even achter Rob en Erwin blijven. Zij zouden zeggen wanneer het zwaarder begon te worden en dat je voor jezelf mocht gaan fietsen.
Het was een pittige rit; eerst 15 km door het bos omhoog en de laatste 6 km op de kale berg.
Maar iedereen van Reggesteyn is boven gekomen! Er was zelfs een leerling die als tweede boven was met een toptijd van 1 uur en 35 minuten! Op de hele berg stonden mensen en kinderen ons aan te moedigen. Dat was super!!
Ook stonden er langs de weg verschillende waterposten, daar kon je je bidon bijvullen.
Boven op de Mont Ventoux hebben we gewacht tot iedereen van ons boven was. De leerlingen mochten niet afdalen, omdat we minderjarig zijn hebben ze voor onze veiligheid gekozen.
We deden de fietsen in een busje die ons naar beneden reed, naar de grote OAD-bus met aanhanger. Daar was ook een restaurantje. Hier hebben we wat gegeten, want we hadden honger.
Het was heel duur en de ober gooide zelfs nog cola over het bord en we kregen niet eens een nieuwe!
Ondertussen waren ook de leraren beneden gekomen. Samen zijn we terug gegaan naar het park. Snel onder de douche en door naar het zwembad!

Om 18.00u was het tijd voor een drankje, waarbij ook de ouders uitgenodigd waren. Om 19.00u begon de bbq. Verschillende soorten vlees lagen klaar, dat was goed te eten!! Zeker met een biertje.
Na de bbq was er een verloting. Mensen die 1000,- of meer hadden opgehaald konden een prijs winnen. Daarna werd het eindbedrag van de hele actie bekend gemaakt.
Het mediateam had het erg mooi in elkaar gezet met een filmpje. Iedereen was benieuwd naar het resultaat!
De Challenge de Mont Ventoux 2012 heeft maar liefst 321.339,- opgebracht!!!!
En dat moest gevierd worden!
's Avonds werd er flink gefeest en zeker niet te vergeten met Gerben Pollemans. Die het hele weekend erbij is geweest, zelfs boven op de Ventoux!
Na een zeer geslaagde avond was het tijd om te gaan slapen...

Zondag 3 juni 2012.

Om 7.00 uur was het tijd voor het ontbijt. Na het ontbijt snel de koffers gepakt. De fietsen stonden al in de aanhanger. Toen alle sleutels ingeleverd waren konden we vertrekken. Om 8.30 uur zijn we vertrokken.

Zuid-Frankrijk 30 graden, in de  bus naar Nederland: REGEN....
Na een gezellige, maar lange rit kwamen we om 01.30uur weer in Goor aan.

Het weekend was geweldig! Om nooit te vergeten!

Join4Energy BEDANKT!!!

P.S.
Helaas was dit niet alles... We zouden even drie kwartier wat eten bij het AC-restaurant in Arlon. Lekker bordje patat met hamburgers, enz.
Bij terugkomst kreeg de buschauffeur de deur niet open.
De bus die voor ons stond ook niet..
We dachten, hier klopt iets niet!!!
Uiteindelijk gingen de deuren open, maar er was iets mis.
Veel mensen waren hun spullen kwijt. Tassen waren verplaatst/overhoop gehaald.
We waren dus bestolen!!! De politie werd gebeld en ondertussen hebben we opgeschreven wat er allemaal weg was.
Uiteindelijk kwam de politie en er is aangifte gedaan.
Toen alles geregeld was zijn we maar weer verder gereden...
Zoiets kan het leuke weekend wel verpesten....

Reacties via Facebook

Vanaf nu kun je ook reageren via Facebook! Wel zo makkelijk. Als je liever via het normale reactieformulier werkt, kan dat natuurlijk ook. De reacties worden niet vermengd, zodat de mensen die het bericht via Facebook krijgen, de discussie ook kunnen volgen.