De Welle wil iedereen mee laten doen: nieuwe service “hulp bij aanvragen vaccinatiebewijs”.

Datum: 22-09-2021

10:48 uur - Wilt u een vaccinatiebewijs aanvragen maar komt u er niet helemaal uit hoe dit moet? De Welle helpt hier graag bij zodat iedereen weer mee kan doen! Vanaf 27 september a.s. kunt u van maandag tot en met vrijdag tussen 13.00u en 17.00u terecht bij de balie van De Welle (Constantijnstraat 32a in Nijverdal).

 

Een medewerker zal u daar helpen met het aanvragen van het vaccinatiebewijs. U kunt kiezen voor een papieren bewijs of een digitaal bewijs. Wilt u via de CoronaCheck-app een digitaal vaccinatiebewijs maken? Neem dan uw telefoon en uw DigiD mee. Heeft u geen DigiD? Dat is ook geen probleem. Zorg dan dat u uw burgerservicenummer (BSN) en uw postcode bij de hand hebt. We vragen dan samen een papieren bewijs voor u aan.

 



Reacties via Facebook

Vanaf nu kun je ook reageren via Facebook! Wel zo makkelijk. Als je liever via het normale reactieformulier werkt, kan dat natuurlijk ook. De reacties worden niet vermengd, zodat de mensen die het bericht via Facebook krijgen, de discussie ook kunnen volgen.

Reacties

Anonymous schreef op 28-09-2021

Afgelopen voorjaar werd ik weggezet als een totaal idioot. Zie hier al mijn voorspellingen. Ik zal ze nog even opsommen voor u. Tweedeling in de maatschappij door onderscheid te maken tussen de gevaccineerde en ongevaccineerde mensen, dit met behulp van een QR code. Deze maatregel heeft totaal niets met gezondheid van doen, maar is puur gebaseerd op macht. Gevaccineerde mensen denken dat ze het goede doen en denken dat ze overal toegang tot hebben. Maar wanneer de derde, vierde en vijfde spuit een feit zijn, dan zal ook hun groene vinkje verdwijnen. Dan de staatstelevisie, de hele wereld komt in opstand, kijk bijvoorbeeld naar Australië en Italië. Horen en zien wij hier iets van op onze staatstelevisie, neen natuurlijk niet. Erg jammer dat jullie dit allemaal niet wilden geloven, maar helaas heeft de kudde brave mensen die omarmt en nu is het een feit.

Lassie schreef op 28-09-2021

Beste anoniem, De tweedeling wordt vooral de de groep ongevaccineerde mensen gecreëerd die zich overal buitengesloten voelen. Zelf ben ik voorstander van vaccinatie en vind dat we als groep iets moeten doen om het virus te bestrijden. Hoewel ik daar niet in geloof hebben wij een klein risico genomen met de vaccinatie op eventuele bijwerkingen en/of lange termijn risico's. De groep ongevaccineerde personen hebben de keuze gemaakt dit risico niet te willen lopen ook daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Nu we weer wat meer kunnen wordt de groep ongevaccineerde personen steeds opstandiger dat zij zich buitengesloten voelen. Als er geen vaccinaties waren geweest had je helemaal niets gekund, nu heb je nog een keuze ook d.m.v. testen. V.w.b. jouw opmerking over macht en dat het niets met gezondheid te maken heeft vind ik echt onzin, wappie argumenten.

William S. Burroughs schreef op 28-09-2021

Aan Anonymous. You have to pick and choose your battles. Er zijn belangrijker zaken dan overal wat achter zoeken. Behalve de mensen die om medische redenen niet gevaccineerd mogen en kunnen worden hebben we deze maatregel te danken aan de wappies met waanideeen over het vaccineren. Nou las ik laatst dat de Koning der Wappies (Baudet) graag een eiland zou willen waar hij zijn narcistische neigingen volledig kan botvieren. Misschien is het een idee dat we al die wappies daar heen laten gaan. Dan ben je weliswaar ook uitgesloten maar kan je de gekte en paranoia wel met gelijkgestemden tot grote hoogtes brengen en kunnen wij weer terug naar normaal. Ps, Ik ga hier voor de verandering niet over in discussie want dat is mij het gezeik en nog veel belangrijker de letters niet waard. Laat je als dat kan gewoon vaccineren want als je het krijgt wil je niet weten wat voor gif je dan binnen krijgt. Doe niet zo achterlijk moeilijk. Prettige dag.

Anonymous schreef op 28-09-2021

Beste Lassie. Open uw ogen en kijk wat er in Israël gaande is. Ik weet dat jullie dit niet willen horen en zien, maar de derde prik is een feit in Israël. (wat zeg ik, dit krijgen wij via de staatstelevisie niet te zien). Wil je nog meedoen aan het sociale leven, dan zal je hoe dan ook die derde en over een half jaar die vierde prik moeten halen. Ook hier zal dit gebeuren. Lees het bericht van Mona Keijzer. Het G2 systeem komt eraan. Hieraan kon en wilde ze niet meewerken, ging tegen haar geweten in en was niet uit te leggen. In Duitsland is dit systeem inmiddels een feit. Hoezo is dit geen discriminatie. De gevaccineerden voelen zich momenteel meer dan de ongevaccineerde mensen, zij zijn immers veilig. Tenminste dat denken zij. Een gevaccineerde kan ook ziek worden en kan het virus ook overdragen. Men weet dat de Delta variant een stuk besmettelijker is dan de Alpha variant. Wat blijkt, dit besluit is genomen naar de studie die gedaan is op de Alpha variant. In de UK is men van deze CTB afgestapt. Waarom, omdat daar de studies hebben uitgewezen dat de gevaccineerde net zo besmettelijk is dan de ongevaccineerde met de Delta variant. Dus hoe ziek ik bijvoorbeeld ook ben, zelfs aan het zuurstof liggend, krijg de gevaccineerde een groen vinkje. Hebben we het dan over gezondheid Lassie, of hebben we het over macht en foute mensen aan het roer. U mag het zeggen, ikzelf weet het antwoord wel. Hugo de Jonge weet dit ook, maar openlijk heeft hij toegegeven dat de prikbereidheid zal afnemen, als ook gevaccineerden zich moeten laten testen. Heeft deze beslissing iets met gezondheid te maken, of wil Hugo graag dat jij de prik haalt. In ieder geval heeft het niets met gezondheid te maken. Daarnaast roept Hugo de Jonge dat 90 procent ongevaccineerd is die in het ziekenhuis ligt. Ook dit zijn leugens, gezien de status van vaccinatie om privacy redenen niet worden bijgehouden, dit mag een ziekenhuis niet doen. Mevrouw Koopmans heeft onlangs openlijk toegegeven dat Jaap van Dissel geen tegenspraak duldde, geen discussies duldde. Jaap van Dissel heeft bewust andere expertise buiten het OMT gehouden. Gedragswetenschappers, economen en iedere andere vorm van wetenschap zijn expres buiten het OMT gehouden. Het OMT stond niet open voor discussie, andere geluiden waren op voorhand niet waar. Wat het OMT wilde zou geschieden. Ieder anders denkende wegzetten als wappie is natuurlijk heel makkelijk en die uitspraak is snel gemaakt, maar er is maar één iemand die echt desinformatie verspreid en dat is de heer Hugo de Jonge. Als laatste note; Iedereen die ik ken en waarvan ik weet dat zij gevaccineerd zijn, heb ik begrip voor, het is hun keuze, zo ook de keuze om niet gevaccineerd te zijn. Maar iedereen die braaf zoals Hugo het heeft gezegd twee prikjes heeft gehaald zeggen nu ook, genoeg is genoeg. Een derde komt er bij niet in. Ook zij zien nu in dat dit nooit meer stopt. De wet CTB is inmiddels al verlengt tot 2024, dit zal betekenen dat we nog drie jaar lang, twee keer per jaar een spuit moeten gaan halen om toegang te krijgen tot het sociale leven. Ik snap werkelijk niet dat jij en jullie dit niet inzien. Goddank gaan de ogen open van al die mensen die ik goed ken. Genoeg is genoeg en wat er nu gaande is, heeft niets meer te maken met gevaccineerd, ongevaccineerd en gezondheid van doen. Het gaat ze nu nog enkel om macht. Maar helaas hebben de gevaccineerden dit CTB speeltje omarmd, maar ongetwijfeld gaan zij ook inzien dat ze in de val zijn gelokt. Zodra er meer duidelijkheid is en de derde spuit een feit is voor de gevaccineerden onder ons, zal ik mij weer melden. Misschien bent u dan ook van mening veranderd. Voor nu, tot ziens, blijf gezond, eet gezond, beweeg voldoende en geniet nog van het mooie weer. Na vandaag doet de herfst zijn intrede. We kunnen dan van de griep lockdown gaan genieten. Ook die zal komen.

Lassie schreef op 28-09-2021

Je bent er wel erg mee bezig. Ik heb geen moeite met een 3e of 4e prik hoor. Zolang we er mee door kunnen op lange termijn is dat beter dan nieuwe Lock downs.

Jos schreef op 28-09-2021

Pff wat een onzin verhaal en nog te lang om helemaal te lezen.

Anonymous schreef op 28-09-2021

Aan Lassie. Hierbij toch nog één reactie van mijn zijde. Zolang Hugo de Jonge miljarden kan uitgeven aan de angstcultuur, testen, vaccineren en CTB, dan zal het allemaal wel niet zo erg zijn toch. Wanneer Hugo de Jonge echt begaan was met de mensen en met gezondheid, dan had hij deze miljarden wel in de zorg gestoken en bezuinigingen op ziekenhuisbedden teruggedraaid. Hier heeft meneer 1,5 jaar de tijd voor gehad, maar tot op de dag van vandaag is hiermee niets gedaan. Angst zaaien en een tweedeling creëren in de maatschappij, dat is hetgeen wat Hugo de Jonge bereikt heeft. (Jos, kort genoeg, opdat uw grijze massa het ook kan lezen).

Jos schreef op 28-09-2021

Wat een onzin. Je mag je laten vaccineren maar hoeft niet. Je mag je laten testen maar hoeft niet. Wat is het probleem?

Anonymous schreef op 28-09-2021

Aan Jos, het draagvlak voor alle buiten proportionele maatregelen die genomen zijn en nog genomen gaan worden is momenteel tot het diepte punt gezakt. 30 procent van onze samenleving steunt nog de koers van het "demissionaire" kabinet, waaronder jullie zo te lezen. 70 procent heeft geen vertrouwen meer in het beleid en ook niet meer in het demissionaire kabinet, waaronder ik en velen met mij. Diegenen die het beleid nog steunen, schreeuwen het hardst, dat is inmiddels bekend, maar willen niet inzien dat Nederland kapot wordt gemaakt onder hun ogen. Jullie staan er bovenop, maar zien het niet. De tweede kamer heeft corona misschien wel bestemmeld als een A-ziekte, maar goddank de eerste kamer nog niet. Alle maatregelen die genomen zijn en nog gaan komen zijn dus niet proportioneel en niet te rijmen aan de situatie waarin we verkeren en zeker niet te rechtvaardigen. Om lock downs te rechtvaardigen, en het bewust slopen van de maatschappij en het sociale leven, dan moet men eerst van doen hebben met een A-ziekte en tevens moet de noodtoestand worden uitgeroepen. Wie is nu dom en wie doorziet het beleid wat momenteel gevoerd wordt, zeg jij het maar Jos, ik denk dat het voor u een brug te ver, gezien uw reacties die ik zo nu en dan lees op deze site. Uw reacties hebben weinig inhoud en stralen niet echt kennis, kunde en intelligente uit. Het is meer een beetje roepen in een lege ruimte, of beter gezegd een schreeuw om aandacht. Tot slot, waarschijnlijk hebben jullie wel eens gehoord van Roland Pierik. Roland Pierik mocht zijn zegje doen in de gezondheidsraad. Roland was erg druk op Twitter om zijn mening betreft vaccinatie op te dringen. Roland mocht aan tafel zitten bij elke talkshow. Roland heeft geen verstand van vaccinaties en van medische wetenschap. Roland wil graag zijn zwaar gereformeerde verleden rechtvaardigen. Roland is inmiddels van Twitter verwijderd. Dit soort mensen adviseren het kabinet.

Jos schreef op 29-09-2021

Waarom is de Corona check bv in de horeca niet proportioneel? Pierik heeft gisteren overigens zelf zijn twitteraccount verwijderd door de reacties op zijn uitspraak over Douwe Bob

Jos schreef op 29-09-2021

Het doel van de vaccinatietoegangsbewijzen is om de dit najaar en winter te verwachten piekbelasting in de ziekenhuizen en de IC’s te voorkomen. Het is inmiddels overduidelijk dat de kans dat gevaccineerden besmet raken én in het ziekenhuis of zelfs op de IC terechtkomen zo klein is, dat dit risico te overzien is. Dus situaties waarin alleen gevaccineerden samenkomen, zelfs als ze elkaar mogelijk besmetten, leveren geen maatschappelijk risico op een overbelaste zorg op. Overigens Gaf het poliovaccin ook geen volledige bescherming, maar de hoge vaccinatiegraad heeft ervoor gezorgd dat de ziekte al decennia onder controle is.

Anonymous schreef op 29-09-2021

Jos, u snapt het nog steeds niet. Het demissionaire kabinet heeft voor het jaar 2022 vaccins ingekocht. De plannen om iedereen in 2022 wederom twee vaccinaties te geven wordt nu al rekening mee gehouden. Nu zijn het de ongevaccineerden die de hinder ondervinden van de CTB, volgend jaar zullen ook de gevaccineerden geen toegang meer krijgen. Zoals ik ook al aan Lassie heb uitgelegd, de derde en vierde prik gaat komen. Eerst waren het twee vaccinaties, nu al vier. Maar hoe trek je de gevaccineerde mensen over de streep om ook die derde en vierde spuit gaan halen, precies wat men nu doet, uitsluiting van het sociale leven. Velen maar dan ook velen hebben al aangegeven dat het bij twee spuiten blijft, maar ja, dan blijft Hugo met vaccins liggen die hij heeft ingekocht voor 134 miljoen aan belastinggeld. Hoe dan ook, die spuiten gaan verdwijnen in de armen van de goed gelovigen, ofwel de makke schapen die Hugo nog geloven. Niet goedschiks dan wel kwaadschiks. Onbegrijpelijk dat de mensen dit nog steeds niet inzien. Afgelopen voorjaar had ik al voorspellingen gedaan met name welke richting we uit gingen. Stuk voor stuk zijn ze uitgekomen. De hele discussie gaat allang niet meer over volksgezondheid. Het gaat hier over controle, geld en macht. Maar wappies hebben nooit gelijk.

Anonymous schreef op 29-09-2021

Hierbij een stuk onderbouwing van mijn betoog. Ik schreef het gaat om controle, geld en macht. Onlangs hebben de CEO`'s van Moderna en Pfizer zich uitgelaten over hetgeen wat ons te wachten staat. Nu maar ook dit voorjaar schreef ik dat de farmaceutische industrie de lakens uitdelen, zij zijn diegenen die bepalen wat wij doen. Een aantal trekpoppen bij het rivm, OMT en onze rekening fungeren als spreekbuis. Hieronder het bericht wat afkomstig is van Moderna en Pfizer. Ik heb het vertaald voor diegene die de Engelse taal niet machtig is. Het mooie aan onderstaande bericht is het volgende. De media heeft het vandaag al bij de tamme schapen in de week gelegd. "Binnen een jaar denk ik dat we het normale leven weer kunnen oppakken," zei Bourla, hoewel hij heel duidelijk maakte dat deze uitspraak alleen geldt voor degenen die bereid zijn regelmatig boosterinjecties tegen het coronavirus te nemen. "Ik denk niet dat dit betekent dat er geen varianten meer zullen komen," voegde Bourla eraan toe. "En ik denk niet dat dit betekent dat we in staat moeten zijn om ons leven te leiden zonder vaccinaties, in principe." Bourla zei dat het "meest waarschijnlijke scenario" "jaarlijkse herhalingsvaccinaties" was als gevolg van het ontstaan van "nieuwe varianten". De opmerkingen van de CEO van Pfizer over jaarlijkse vaccinaties zijn interessant gezien het feit dat de FDA tot nu toe alleen booster shots heeft goedgekeurd voor ouderen en "personen met een hoog risico." Bourla's retoriek is vergelijkbaar met die van Moderna CEO Stephane Bancel, die vorige week zei dat zelfs jongere mensen ten minste eens in de drie jaar een booster-vaccin zullen moeten krijgen. Hieruit blijkt eens te meer hoe een maatschappij met twee snelheden wordt geschapen, waarin alleen degenen die zich regelmatig laten inenten van een relatief normale levensstijl kunnen genieten. Voor degenen die blijven weigeren zich te laten vaccineren, zullen reizen, werken en mogelijk zelfs elementaire vrijetijdsbesteding beperkt blijven, waardoor zij voor onbepaalde tijd in een feitelijke staat van afsluiting zullen verkeren".

Jos schreef op 29-09-2021

134 miljoen is een begroting en geen bestelling.. Zolang de niet gevaccineerden een gevaar vormen voor de capaciteit in de ziekenhuizen is de corona check een goede oplossing. Of mogen we niet gevaccineerden weigeren van IC of gewone afdelingen volgens jouw, zal het probleem oplossen en kunnen we gelijk check afschaffen.

Wat ben ik toch een tut! schreef op 29-09-2021

@Jos, Polio kent geen mutaties, dus vaccin gaf goede bescherming. COVID19-vaccinatie,zoals de naam al zegt, beschermt tegen dit specifieke virus. Gevaccineerden zijn minder beschermt tegen mutaties. Niet-gevaccineerden die toch (milde) Corona krijgen, zijn juist heel goed, op natuurlijke manier, beschermt tegen mutaties. Werking vaccin neemt na enkele weken al af, daarom moet je eigenlijk om de paar maanden een nieuwe prik. ik vind dat je voor je eigen gezondheid moet afwegen om wel of geen vaccin te nemen. En dit niet moet doen met als reden om de rest van de bevolking te beschermen.

Wat ben ik toch een tut! schreef op 29-09-2021

@Jos, niet-gevaccineerden weigeren op ic, is niet eerlijk, want rokers met longkanker, skieërs met botbreuken, alcoholisten met leverproblemen, hardrijders die verkeersongeluk krijgen, zijn ook welkom in ziekenhuis.

Anonymous schreef op 30-09-2021

Tut, Amen. En uw verhaal landt niet bij politiek Den Haag en bij de tamme schapen die braaf in de rij gaan staan voor de spuit. Nou ja, landt niet bij politiek Den Haag. Die gasten hebben maar te luisteren naar de farmaceutische industrie.

Mitis schreef op 30-09-2021

Goede actie van de Welle hier hebben veel ouderen vast wat aan.

Wat ben ik toch een tut! schreef op 30-09-2021

@Anonymous, een politieke baan is maar opstapje naar het ‘echte werk’; dan krijgen ex-politici een hoge functie bij bedrijven, verzekeringsmaatschappijen, ziekenhuizen, nutsbedrijven etc.. dan weten ze hoe de politieke keuken werkt, hebben netwerken opgebouwd en kunnen ze gaan lobbyen.

Jos schreef op 30-09-2021

Ja Tut Kees dit dan maar ….. Sterkste Man-finalist overlijdt aan corona, ook zoon (27) in coma: ‘Niet te bevatten’ Een bekende, sportieve familie in Hoogeveen (Drenthe) is deze week ongenadig hard getroffen door het coronavirus. Een vader (62) en een zoon (27) belandden na een besmetting in het ziekenhuis en werden kunstmatig in slaap gebracht. De 62-jarige Hans Schonewille, goedlachse eigenaar van een populaire sportschool en voormalig Sterkste Man van Nederland-finalist, overleefde zijn strijd niet. Zoon Bram vecht in het ziekenhuis nog altijd voor zijn leven.

Mitis schreef op 02-10-2021

Ja inderdaad de sterkste man geveld door een wezentje kleiner dan 1 micron, hoe cynisch wil je het hebben. Nu heb ik toevallig de zelfde opleiding tot viroloog gevolgd als Anonymous dus ik kan het weten en neem van mij maar aan dat hij en zijn zoon niet gevaccineerd zijn. Wel een hard lesje. Domheid straft zichzelf.

Jos schreef op 02-10-2021

Tut is ook afwezig ineens

Anonymous schreef op 03-10-2021

Mitis, stoere praat hoor, mijn complimenten daarvoor. Afgelopen voorjaar kreeg ik een grote mond van u over corona en zieke mensen in uw omgeving, kijk even wat u nu zelf schrijft. Hoe zal hun familie dit vinden? Of mag dit wel, gezien zij waarschijnlijk ongevaccineerd waren, tweede rangs burgers waren, uitschot van de maatschappij waren. Gaan we het ook hebben over de vaccinatie doden, waarover de media niet schrijft en de vaccinatie schade die duizenden hebben opgelopen? Waarschijnlijk niet, dit wilt u niet horen en zien, dit is niet relevant voor u. Op de staatsmedia was te lezen dat men toch onderzoek gaat doen naar het vaccin en onregelmatigheden bij de ongesteldheid van vrouwen. Meer dan 10000 meldingen zijn er binnengekomen. Melders wordt het bewust moeilijk gemaakt om hun bijwerkingen te melden. Met als topper, doe geen melding meer over uw onregelmatigheden tijdens uw ongesteldheid, we hebben inmiddels materiaal genoeg om te onderzoeken, aldus het Lareb. Wie wilt u voor de gek houden Mitis. Als afsluiter waar ik afgelopen week voor gewaarschuwd heb, in Israël is de derde prik een feit, haal je hem niet, dan wordt je buitengesloten van het sociale leven. Ook dit zal hier gaan gebeuren, let maar op. En zo worden we nog jarenlang aan het lijntje gehouden door de big pharma en hun slaven, onze regering. Dit kan overigens twee dingen betekenen (ik kan het weten gezien ik de opleiding als viroloog heb genoten). Of het vaccin werkt niet, of het virus muteert zich op de gevaccineerde medemens. Daarbij wil ik nogmaals aanstippen dat de natuurlijke immuniteit 13x beter beschermd dan het vaccin, ook tegen mutaties.

Anonymous schreef op 04-10-2021

Even off topic. De vele misstanden in onze zorg. Afgelopen voorjaar al benoemd door mij, maar niet voor waar aangenomen. Huisartsen zijn klaar met het papierwerk en de controle, thuiszorg kan haast geen zorg meer bieden, gezien zij omkomen in het papierwerk. Ziekenhuizen en ziekenhuispersoneel wordt wegbezuinigd door de overheid. Zo maar een aantal voorbeelden waar niets aan gedaan wordt door onze minister. Miljarden uitgeven aan een controlestaat, testsamenleving en zorgen voor tweedeling in de maatschappij kan onze minister wel. Al deze miljarden had hij moeten investeren in de zorg. Maar helaas heeft hij de verkeerde keuzes gemaakt. Ook hier zal Hugo zich voor moeten verantwoorden in de tweede kamer. Waarschijnlijk krijgt hij een motie van wantrouwen en stapt hij op.

Jos schreef op 04-10-2021

De pil zelf kan ook onregelmatige ongesteldheid veroorzaken net als alle andere medicatie of vaccins. Niets nieuws, dus niet alleen Corona gerelateerd.

Jos schreef op 04-10-2021

5 oktober 2015. Er komt een einde aan de enorme stapel papieren die huisartsen moeten invullen voor de zorgverzekeraar. Hierover hebben huisartsen, verzekeraars en de overheid vandaag een akkoord bereikt. Huisartsen klagen al langer over de tijd die ze kwijt zijn aan het enorme papierwerk voor de verzekeraar. Dit gaat volgens hen ten koste van de echte patiëntenzorg. Bijna 8000 huisartsen hebben afgelopen jaar uitgebreid actie gevoerd tegen deze praktijk. Ze plakten onder meer hun manifest met eisen op de deur van het ministerie van Volksgezondheid in Den Haag. Dus wat je aanhaalt weer niets nieuws.

Jos schreef op 04-10-2021

De Amerikaanse farmagigant Merck heeft een experimentele Covid-19-pil getest met opmerkelijke resultaten. De pil zou het aantal ziekenhuisopnames en sterfgevallen met de helft verminderden bij mensen die onlangs met het coronavirus besmet werden. Het bedrijf maakt gewag van een mogelijke sprong voorwaarts in de wereldwijde strijd tegen de pandemie.

Anonymous schreef op 04-10-2021

Hierbij nog een artikel over het wanbeleid van onze minister. Hugo maakt alles kapot. https://www.destentor.nl/zutphen/minister-de-jonge-moet-uitleg-geven-over-sluiting-verloskamers-in-ziekenhuis-zutphen-waar-eindigt-dit-br~a6bb8a90/

Jos schreef op 04-10-2021

Onzin, het ziekenhuis zat al in problemen, Gelre ziekenhuizen in Zutphen en Apeldoorn komt naar eigen zeggen jaarlijks geld tekort om het voortbestaan van de ziekenhuizen te garanderen. Het ziekenhuis sluit daarbij niet uit dat de Intensive Care en Eerste Hulp in Zutphen verdwijnen. zelfde als Slotervaart ziekenhuis door faillissement.

Anonymous schreef op 06-10-2021

Jos, moet je wat verdoezelen, weet jij toevallig meer, ben je bang, maak jij soms deze onnozele regeltjes. Je bent er namelijk als de kippen bij bij kritische geluiden. Alle punten stonden afgelopen week in het nieuws, dus recent nieuws en direct het probleem van onze Zorg. Problemen waar onze demissionaire minister lak aan heeft en liever al ons belastinggeld opmaakt aan testen, onzinnige regels en een controlestaat.

Jos schreef op 07-10-2021

Mijn punten waren voor corona al bekend. Huisartsen klagen al voor corona over papier last. Ziekenhuizen vielen voor corona al om of stoten afdelingen af. Jouw recente nieuws was al nieuws voor corona bestond en nu gewoon opnieuw in nieuws komt.

Anonymous schreef op 18-10-2021

Beetje bij beetje komt de waarheid boven drijven. De waarheid waar ik jullie al geruime tijd voor waarschuw. De waarheid die als complot werd gekenmerkt door velen van jullie. De waarheid die velen van jullie (nog) niet onder ogen wil komen en zien. Nog even en de bubbel in Den Haag zal knappen. De waarheid zal zegevieren. Onze samenleving wordt bewust kapot gemaakt door ons stel demissionaire ministers. Niets, maar dan ook niets heeft het nog met gezondheid van doen waarmee men nu bezig is. Wanneer men begaan was met de gezondheid van ons allen, van ons Nederlanders, dan was er niet bezuinigd op de zorg, dan was er juist geïnvesteerd in de zorg. Er is wel geld om 5000 boa's op te leiden die er op moeten toezien of iedere ondernemer in de horeca de QR code controleert. De QR code die een groen vinkje geeft, ook al ben je gevaccineerd, ziek en positief getest op corona. Een gevaccineerde die ziek is mag het virus verspreiden, een ongevaccineerde uiteraard niet. Neem van mij aan dat 90 procent van de gevaccineerden zich nooit meer laten testen. Stel je voor dat je positief test. Maar geen nood, je vinkje is nog steeds groen. Je krijgt trouwens wel een brief van de ggd mocht je toch de gang naar de test straat hebben gemaakt. In deze brief staat beschreven dat jou gezin in quarantaine moet en na 5 dagen wederom moet testen. Maar geen zorgen, ga je toch naar het restaurant, je bent van harte welkom, niemand die raar opkijkt, ook al zit je aan zuurstof. Zodra de cijfers bekend zijn van bovenstaand argument, dan zal ik ze delen. Neen, de enige reden van de QR code is het volgende. Uit Engels onderzoek is gebleken dat de vaccins met een half jaar volledig zijn uitgewerkt. Een booster shot is dan vereist. Door constant booster shots aan te bieden, zal de werkzame periode steeds korter worden. Het immuunsysteem kan niet meer zonder deze shots, en dat is het enge van deze ontwikkeling. Onze regering en het rivm willen maar al te graag dat gevaccineerden deze shots gaan halen. Maar hoe gaan we dit bewerkstelligen, juist door ook de gevaccineerden ieder half jaar uit te sluiten van de maatschappij. Zodoende hebben ze een directe macht over de mensen. En nu het klimaat niet meer te redden valt, zal ook jou co2 uitstoot worden gekoppeld aan deze QR code. Hieronder een tweetal artikels die te lezen zijn en waar de waarheid voorzichtig in de week wordt gelegd bij de brave tamme schapen. https://www.gelderlander.nl/wageningen/ggz-directeur-heeft-haar-twijfels-over-vaccinatiebeleid-gevoel-van-onrecht-maakt-me-rebels~a9066e96/ https://www.ad.nl/gezond/ziekenhuizen-schrikken-van-stijging-coronapatienten-het-is-echt-nog-niet-voorbij~a8052fe7/

Mitis schreef op 19-10-2021

Het is triest dat een discussie met religieuzen meestal zinloos is, feiten tellen niet.

Hendrik schreef op 20-10-2021

Aan Mitis, Isala is hier een voorbeeld van, dat momenteel volledig lam gelegd wordt door religieuze weigeraars uit Staphorst.

Mitis schreef op 20-10-2021

Inderdaad Hendrik en laat ik helder zijn, een god die zich laat overrulen door 1 of 2 vaccinaties komt op mij vrij machteloos over...

Anonymous schreef op 20-10-2021

Beste mensen. Blijf vooral wegkijken voor het daadwerkelijke probleem. Afgelopen voorjaar en ook onlangs heb ik het volgende geschreven. Onze zorg is volledig kapot bezuinigd. Investeren in de zorg wordt niet overwogen. Neen, 5000 boa's opleiden en 5 miljard euro over de schutting gooien, dat kan wel. Hoe ontzettend dom kunnen jullie zijn om dit niet te beseffen. Elk woord wat onze minister uitkraamt nemen jullie voor waar aan. Lees de brief eens die te lezen is door onderstaande link te gebruiken. Deze brief is vandaag verstuurd naar de tweede kamer. Een brief geschreven door verzorgend personeel weekende op de ic. Laat een ding duidelijk zijn. Na het lezen van deze brief kunt u niet meer om de waarheid heen. De waarheid die ik afgelopen voorjaar al met jullie wilde delen. Maar de waarheid werd weggezet als complot. Corona krijgt de schuld van jarenlang mis beleid. Ik hoop oprecht dat jullie nu eens gaan inzien dat niet corona het probleem is, maar het beleid van onze minister Hugo. Miljarden uitgeven aan iets dat een averechts effect geeft. Het gehele beleid heeft niet als doel, gezondheid, maar macht. https://verzorgdezorg.nl/brandbrief/

Anonymous schreef op 20-10-2021

Mitis en Hendrik. Vertel wel de waarheid. Ik weet dat angst verkoopt en dat jullie daar zeer gevoelig voor blijken te zijn. Isala was de afgelopen dagen volop in het nieuws omdat wij vijf Covid-patiënten hebben moeten verplaatsen naar andere ziekenhuizen. Maar zo veel patiënten met corona liggen er toch nog niet in Isala? Bestuurder Ina Kuper: ‘Nee, maar naast coronapatiënten is er een geboortegolf, veel traumapatiënten, reguliere zorg en wij halen uitgestelde zorg in. Kortom, de druk is hoog.’ Inderdaad, de druk is hoog. Verdere uitleg hoe dit komt zal ik u verder besparen. Hierover heb ik genoeg over geschreven.

Jos schreef op 21-10-2021

Irritatie in Zwols ziekenhuis over ongevacci­neer­den: ‘Wij zitten niet op nog meer co­vid-patiënten te wachten’ Omdat het aantal coronapatiënten in de regio Zwolle blijft stijgen, is het alle hens aan dek in Isala. Operaties zijn uitgesteld en de covid-afdeling is alweer opgeschaald. Onder ziekenhuispersoneel groeit de irritatie over niet-gevaccineerden. ,,Mensen hebben geen idee van wat zich hier afspeelt.” Oh nee, daar gaan we weer. Dat gevoel leeft al enkele weken onder het personeel in het Zwolse ziekenhuis Isala. Telde de covid-afdeling afgelopen zomer nog zes bedden, inmiddels zijn dat er alweer achttien. ,,We hebben de klapdeuren weer wat verder richting de uitgang gezet om een covid-cohort te creëren’’, zegt Richard Boddeus, die als verpleegkundige op de acute zorg werkt. ,,Dit gaat ten koste van onze capaciteit voor acute zorg. Daar hebben we nu nog veertig bedden voor beschikbaar. Die lagen vanochtend allemaal vol.” Natuurlijk staan ze er als het nodig is, verzekert Boddeus. ,,Maar we voelen de druk oplopen. Geen van mijn collega’s zit erop te wachten tot mei volgend jaar weer alleen met coronazorg bezig te zijn.” De energie om je steeds weer op te laden voor deze zware vorm van zorg raakt op, stelt hij. ,,We houden ons taai, maar het is een zware belasting. Als verpleger sta je soms machteloos. Vorig jaar waren er diensten bij, waarin drie mensen overleden. Dat wil je niet nog een keer meemaken. Niet iedereen kan daar even goed mee omgaan. Dat zie je aan het ziekteverzuim.”

Anonymous schreef op 21-10-2021

Hierbij een reactie van het Radboudumc ziekenhuis op de stemmingmakerij door de media en clown Hugo. https://www.radboudumc.nl/nieuws/2021/druk-op-de-zorg-neemt-toe

Anonymous schreef op 22-10-2021

Gisteren had ik nog reactie geplaatst over het Radboudumc ziekenhuis. Deze voelden zich genoodzaakt om te reageren op de stemmingmakerij van de media en overheid. Ik hoop dat HvH deze nog plaatst. Anders ga ik hem zeker nog eens posten. Maar dan het volgende. Wereldwijd hebben landen plots te maken met oversterfte. Oversterfte voornamelijk onder jongeren en jongvolwassenen. Neen, geen corona doden in dit geval, maar onverklaarbaar hartfalen, bloedproppen en nog veel meer van deze ellende zijn de oorzaak. Ook deze berichten sijpelen nu langzaam door. En dan willen ze kinderen tussen de 5 en 12 jaar ook nog eens gaan inspuiten met dit goedje. Ik houd mijn hart vast.

Wat ben ik toch een tut! schreef op 22-10-2021

@Anonymous, ‘Iatrogenese’ : het juist ziek worden door medisch behandeling. ============= Iatrogenese is het veroorzaken van ziekten of negatieve gezondheidseffecten door artsen, ziekenhuizen en geneesmiddelen. Tot iatrogene ziekteverschijnselen behoren in het ziekenhuis opgedane infecties en ongewenste bijwerkingen van door de arts voorgeschreven medicijnen. Een typisch voorbeeld voor een iatrogene complicatie is de iatrogene pneumothorax (klaplong) door het aanbrengen van vaatkatheter in de subclavia-ader. Verkeerd voorgeschreven medicatie is ook een belangrijke door artsen veroorzaakte complicatie. Klinische iatrogenese is de feitelijke schade die in de medische vakliteratuur uitvoerig gedocumenteerd wordt. Sociale iatrogenese is wanneer mensen ten onrechte voor korte of langere tijd in een patiëntenrol terechtkomen. Structurele iatrogenese: Omdat de acceptatie van ziekte, lijden en dood afneemt en van een menselijke ervaring naar een medisch probleem verschuift, komen ook gezonde mensen in toenemende mate onder medisch toezicht te staan======= Zeer interessant artikel uit 2012: https://www.trouw.nl/nieuws/ziek-van-artsen-ziekenhuizen-en-geneesmiddelen~bad3a711/

Hendrik schreef op 22-10-2021

Anonymous, neem contact op met Elon Musk of Jef Bezos, en laat je afschieten voor een enkele reis naar Mars, dan zijn we van jouw achterlijke gezeur af!!!!!

Jos schreef op 22-10-2021

Op sociale media suggereren antivaccinatiebewegingen dat er meer mensen onder 74 jaar zijn gestorven door de coronavaccins. Dat klopt niet. "Als het aan de vaccinaties zou liggen, zouden er net meer doden moeten zijn bij de oudere generaties, omdat die allemaal gevaccineerd zijn", merkt Molenberghs op. "Daar is de oversterfte net enorm afgenomen." Jongeren zijn als laatste gevaccineerd wat de oorzaak is bij de oversterfte,. Vooral bij de oudere generaties valt op dat er dit jaar minder oversterfte is dan vorig jaar. Voor 2020 noteerde EuroMOMO 116.278 overlijdens in de leeftijdscategorie 75 tot en met 84 jaar als oversterfte. Bij de 85-plussers steeg de oversterfte zelfs met 306 procent in vergelijking met 2019. Dit jaar dalen die oversterftecijfers bij de ouderen opnieuw. Bij de 85-plussers is de oversterfte inmiddels met 42 procent gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Anonymous schreef op 22-10-2021

Onze clown Hugo zegt wel dat er meer ongevaccineerde mensen op de ic liggen, maar deze aantallen worden momenteel niet bijgehouden. Het RIVM wil dit wel, maar loopt tegen problemen aan, onderandere privacy redenen. Dus Hugo roept iets, zonder hier bewijs voor te hebben. Waar is onze media om deze feiten te controleren. Neen, de media moet als spreekbuis fungeren voor Hugo. Interessante ontwikkeling, vind je niet Hendrik. Momenteel regeert de leugen. Wat ik al schreef, de waarheid komt boven drijven. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe jij dan reageert, ga jij je foutieve inschattingen toegeven en je excuses aanbieden aan de rest van Nederland, dit voor het in stand houden van deze leugen en de tweedeling in onze maatschappij. Elke uitspraak die ik afgelopen voorjaar heb gedaan is uitgekomen. Zo ook de uitspraak, de waarheid komt boven drijven zal uitkomen. Let op mijn woorden. De waarheid zal sneller op tafel liggen dan dat wij weten. En Jos, doe beter je huiswerk en lees niet de Nederlandse propaganda websites. Engelse, Amerikaanse en Duitse media geven momenteel al veel meer openheid. Met als afsluiter, ik ben geen antivaxxer, absoluut niet. Mijn enige beweegredenen zijn de leugens, de eenzijdige berichtgeving en het niet toelaten van een open discussie de redenen om de waarheid boven water te krijgen. https://stichting-nice.nl/covid-19-faq.jsp

Jos schreef op 22-10-2021

Op sociale media suggereren antivaccinatiebewegingen dat er meer mensen onder 74 jaar zijn gestorven door de coronavaccins. Dat klopt niet. "Als het aan de vaccinaties zou liggen, zouden er net meer doden moeten zijn bij de oudere generaties, omdat die allemaal gevaccineerd zijn", merkt Molenberghs op. "Daar is de oversterfte net enorm afgenomen." Jongeren zijn als laatste gevaccineerd wat de oorzaak is bij de oversterfte,. Vooral bij de oudere generaties valt op dat er dit jaar minder oversterfte is dan vorig jaar. Voor 2020 noteerde EuroMOMO 116.278 overlijdens in de leeftijdscategorie 75 tot en met 84 jaar als oversterfte. Bij de 85-plussers steeg de oversterfte zelfs met 306 procent in vergelijking met 2019. Dit jaar dalen die oversterftecijfers bij de ouderen opnieuw. Bij de 85-plussers is de oversterfte inmiddels met 42 procent gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Anonymous schreef op 22-10-2021

Jos nogmaals, vertel de waarheid als je interessant wil overkomen met cijfers. Op de site Euromomo wordt de oversterfte van 29 Europese landen bijgehouden. Bekijk deze cijfers maar eens. Natuurlijk hoor je dit niet in de media. Clown Hugo zal wel zeggen, deze cijfers komen de prik bereidheid niet ten goede. Dus mag de staatstelevisie dit niet vermelden. https://euromomo.eu/graphs-and-maps#excess-mortality

Jos schreef op 23-10-2021

Wat wil je vertellen jouw waarheid van een enkele link is de waarheid? Een dokter schrijft iedereen die een vaccin neemt overlijd en jij neemt dit aan voor waarheid :). Er sterven momenteel steeds minder gevaccineerde mensen in alle leeftijden ten opzichte vorig jaar.

Anonymous schreef op 23-10-2021

Jos, doe je huiswerk. Jij weet dit ook. De oversterfte is niet toe te rekenen aan corona doden, dat klopt. Andere redenen hebben wel de oorzaak. Is het zelfdoding als gevolg van de lockdown, ja. Is het vaccin de oorzaak, ja. Bloedklonters, hartstilstand, hartinfarct, beroertes en hersenbloedingen zijn een direct gevolg van het vaccin. Maar jij durft het niet toe te geven. Toegeven dat het beleid fout is, toegeven dat de overheid grove fouten heeft gemaakt, toegeven dat Nederlanders tegen elkaar worden opgezet, toegeven dat de QR code schijnveiligheid is en deze meer besmettingen met zich mee brengt, dan dat ze doen voorkomen, toegeven dat clown Hugo nog steeds loopt te liegen over vaccinatie, toegeven dat 5 miljard euro aan belastinggeld niet juist geïnvesteerd is. De 5 miljard euro had clown Hugo moeten investeren in de zorg. Clown Hugo zal zijn fouten dan ook niet toegeven. In het jaar dat clown Hugo als minister aantrad (2017) waren er nog 2056 ic bedden. Onder zijn leiding is de IC-capaciteit dus meer dan gehalveerd. Geen wonder dat clown Hugo liever de ongevaccineerde patiënten de schuld geeft in plaats van zijn eigen fouten toegeeft. En jij Jos, maar ook Hendrik en Mitis kijken weg van de echte oorzaak. Daarentegen blijven jullie maar volhouden dat clown Hugo niets fout doet en alles wat hij zegt, maar ook die experts van het OMT waar is. Erg sneu, iets anders kan ik er niet over zeggen.

Jos schreef op 23-10-2021

De oversterfte daalt per maand bij gevaccineerden. Heb je linkje waarin bewezen is dat vaccin al deze gevolgen tot oorzaak heeft?

Anonymous schreef op 24-10-2021

Jos, zolang jij niet inziet waar de echte problemen liggen (het beleid van de regering, leugens verkondigen, halvering van de ic capaciteit in de afgelopen 4 jaar, miljarden over de balk smijten om een test en controle staat op te bouwen en geen enkele cent investeren daar waar het nodig is namelijk de zorg), dan heeft een discussie voeren met jou geen zin. Je lijkt wel een klein kind die zeurt om aandacht.

Wilma Paalman schreef op 24-10-2021

@Anonymous: allereerst zou je als je zulke stellige beweringen doet, ook het lef moeten hebben om niet anoniem te reageren. Verder noem je best een aantal zinnige punten, maar doordat je alles bij elkaar husselt, foute verbindingen maakt, onjuiste conclusies trekt en zaken ook feitelijk niet juist noemt, roep je veel weerstand op. Bovendien vergeet je vaak dat er een groot verschil is tussen het éénmalig uitgeven van miljarden en het structureel uitgeven van deze bedragen. Kom uit je tunnel die de algoritmen in de sociale media veroorzaken en schuif niet alles in de schoenen van 1 persoon. Om 1 voorbeeld te noemen: je hebt gelijk dat het aantal IC-bedden gehalveerd is. Alleen is dat niet in de afgelopen 4 jaar gebeurd. De grootste teruggang vond plaats in de jaren 2010-2015, van 2800 naar 1700 bedden. In 2017 waren er dus al veel minder bedden dan 2056. Tussen 2015 en 2020 zijn er nog eens 350 bedden verdwenen. Allemaal voordat Corona uitbrak. Dit zijn gewone officiële cijfers, die iedereen kan nakijken. Wat opvalt is ook dat het totaal aantal bedden in die periode tot 2020, tijd verlaagd is van 47.600 naar 39.900 bedden. Dus het totaal aantal bedden is met ruim 16 % verlaagd en het aantal IC-bedden met bijna 52 %. Grootste probleem op dit moment is volgens mij niet het aantal bedden, maar het gebrek aan IC-verpleegkundigen (bedden zijn gemakkelijk te plaatsen, de handen ontbreken) en dit wordt in ieder geval deels veroorzaakt door de bezuinigingen, maar zeker ook door de regels en de bureaucratisering in de zorg. Geld wordt gewoon op de verkeerde manier besteed. We zijn in Nederland immers heel goed in het bedenken van steeds weer nieuwe regels. Die komen vaak voort uit het wantrouwen van de overheid. Ook uit jouw bijdragen spreekt een enorm wantrouwen. Aan de ene kant begrijpelijk gezien het optreden van de overheid in meerdere dossiers, aan de andere kant versterkt het de negatieve spiraal waarin we met z'n allen zijn beland en de wijze waarop we anoniem op sociale media met elkaar om denken te kunnen gaan. Het is immers heel gemakkelijk om van alles te beweren, als je je naam er niet bij hoeft te zetten.

Anonymous schreef op 24-10-2021

Aan Wilma. Eén vraag. Is er ruimte voor discussie in Den Haag en bij het OMT. Het antwoord is nee. Dat schept al veel vertrouwen. Voor rest geeft u mij op alle punten gelijk. Bezuinigingen die doorgevoerd zijn, zijn de boosdoener. 27000 arbeidsplaatsen weg uit de zorg. Dus wat is nu eigenlijk het probleem met wat ik schrijf en waar ik voor waarschuw. Bekijk ook even het filmpje middels onderstaande link, dan kunt u ook even bekijken waar het naar toe gaat en wat de oorspronkelijke agenda is. https://twitter.com/i/status/1451984301063610374

Anonymous schreef op 24-10-2021

Aan Wilma, hierbij nog een kleine aanvulling. Wanneer u zelf al ziet en zegt dat de zorg kapot is bezuinigd, dan mag ik aannemen dat uw partij in Den Haag dit ook ziet. Het tegendeel is jammer genoeg waar. Als brave schapen knikken ze ja als Hugo weer met een plannetje of idee komt. Wanneer uw partij eens ballen toont, en genoeg is genoeg zegt tegen Hugo, dan zal ik en velen er heel anders tegenaan kijken. Met andere woorden, Hugo stop met je onzin en investeer in de zorg, daar heeft de PvdA al bijna twee jaar tijd voor gehad om dit tegen Hugo te zeggen.

Wilma Paalman schreef op 25-10-2021

@Anonymous: je reactie zegt genoeg. Omdat ik mijn naam eerlijk vermeld, meen je mij aan te kunnen vallen op wat mijn partijgenoten wel of niet in Den Haag doen en zouden moeten doen. Vanuit je anonieme toren is dat heel gemakkelijk. Ik spreek voor mezelf, niet voor anderen en wens daar ook niet op aangesproken te worden. Ik heb al bijna 8 jaar geen politieke functie meer. Ik ben inderdaad nog wel steeds lid van de PvdA en daar schaam ik me absoluut niet voor. Maar ik denk en spreek voor mezelf. Ook je conclusie klopt niet. Ik geef je niet op alle punten gelijk. We verschillen namelijk fundamenteel van mening over oorzaak en gevolg en de weg die we zouden moeten bewandelen. En bij die constatering laat ik het.

Mitis schreef op 25-10-2021

@ Wilma Paalman, ik herhaal nog maar eens een vorige quote van mij: Het is triest dat een discussie met religieuzen meestal zinloos is, feiten tellen niet. @Anonymous valt ook onder deze categorie zij hebben patent op het eigen gelijk.

Jos schreef op 25-10-2021

Wacht nog op je link anymous. Geloof dat deze er niet is en het ook weer een onzin verhaal was. Wilma hulde aan jouw duidelijke en eerlijke verhaal. Denk dat de meesten zo denken (waaronder ik)

Jos schreef op 25-10-2021

Niet gevaccineerden die op de ic komen stellen voor zieke en levens bedreigende zieke mensen operaties uit terwijl ze wel een keuze hebben om zich te vaccineren om bij besmetting niet op de IC te komen of überhaupt in het ziekenhuis. 80% van de door Corona besmette mensen op de IC zijn niet gevaccineerd.

Wat ben ik toch een tut! schreef op 26-10-2021

@Jos, dus iemand die hele leven gezond eet, niet rookt, weinig drinkt, omdat hij zuinig is op zijn lichaam en daarom vaccin niet neemt, heeft geen recht om naar Ic te gaan bij Corona? Jij vindt dat patiënten met andere aandoeningen voorrang hebben, terwijl juist deze mensen misschien wel hun hele leven hebben gerookt, slecht gegeten hebben, veel alcohol drinken, veel in de zon hebben gezeten etc..

Lassie schreef op 26-10-2021

Met Tut eens maar als je het met een simpele prik kan voorkomen dat zorg voor anderen niet hoeft te worden uitgesteld vind ik dat je een egoïst/narcist bent, tenzij hele goede medische redenen.

Uw reactie

Naam:
Bericht: