CDA Hellendoorn wil veilige N35 voor Haarle

Datum: 28-11-2020

12:11 uur - Minister Van Nieuwenhuizen heeft de afgelopen week toegezegd werk te willen maken van de nodige maatregelen op de N35 die bijdragen aan de doorstroming en veiligheid van deze rijksweg. Zowel het Rijk als de Provincie Overijssel investeren ieder € 100 miljoen in deze aanpak van de N35.

 

Hiermee is afgesproken dat de N35 tussen Wijthmen en knooppunt Raalte een stroomweg wordt van 100 km/u met vijf ongelijkvloerse kruisingen en een weg die om Mariënheem heen wordt geleid. In Haarle ontstaat de mogelijkheid om de kruisingen veiliger te maken wat de doorstroming ten goede zal komen. Dit is het positieve resultaat van een gezamenlijke inzet van zowel aanwonende Plaatselijk Belang verenigingen alsook de partijlijnen van gemeente, provincie en landelijke CDA vertegenwoordigers. 

Veiligheid
Het CDA Hellendoorn vindt de overeengekomen maatregelen echter nog niet voldoende omdat hiermee de veiligheid van de bewoners in Haarle onvoldoende verbetert. Weliswaar worden de kruispunten zodanig ingericht dat de doorstroom verbetert maar voor een oplossing wat betreft veiligheid van overstekende schoolkinderen en bewoners van het gebied wordt niet voorzien in deze maatregelen. 

Het CDA blijft daarom aandacht vragen om met name voor dit gebied maatregelen te treffen waarbij onze voorkeur uit gaat naar ongelijkvloerse kruisingen. De CDA partijgenoten in de Provinciale Staten hebben al toegezegd hiervoor aandacht te hebben. Het onlangs verspreidde persbericht vanuit CDA Provinciale Staten geeft al aan dat bij het ontwerpen van de uitwerkingsplannen vanuit de nu al beschikbare middelen mogelijkheden liggen voor meer veiligheidsmaatregelen voor Haarle binnen het traject Mariënheem – Nijverdal. Samen met de inwoners van met name Haarle zal CDA Hellendoorn de lobby bij de Provinciale Staten en het Rijk voortzetten om ook voor Haarle tot duurzame en veilige toekomstgerichte oplossingen te komen.

 



Reacties via Facebook

Vanaf nu kun je ook reageren via Facebook! Wel zo makkelijk. Als je liever via het normale reactieformulier werkt, kan dat natuurlijk ook. De reacties worden niet vermengd, zodat de mensen die het bericht via Facebook krijgen, de discussie ook kunnen volgen.

Reacties

Hendrik schreef op 28-11-2020

Het CDA hoopt hiermee zoveel mogelijk kiezers te krijgen bij de volgende verkiezingen. Laat al die partijen samen nu eens 1 grote vuist maken!

jos schreef op 29-11-2020

Weg is prima, oversteek bij stoplichten haarle werkt prima.

K e schreef op 01-12-2020

Hendrik.; Samen werken??? Houd hoop. Jos; Ja werken naar behoren, Maar verder op niet.

Pff schreef op 04-12-2020

@Jos En die kinderen die aan de Veldhuisweg wonen moeten zeker eerst naar de tunnelweg fietsen? Misschien eerst verdiepen in het probleem voor dat je iets roept.

Lokaal Hart schreef op 04-12-2020

@Pff Het klopt dat het inderdaad verder is, ik schat 1,5 tot 2 km. Maar er zijn wel meer kinderen die om moeten fietsen, bijvoorbeeld als er een kanaal of ander opstakel is. Als het gaat om veiligheid zou ik er dus voor kiezen om kinderen via de Tunnelweg te laten gaan.

Pff schreef op 04-12-2020

@Lokaal Hart 2,5 km. Als er echter geen veilige oversteek komt en het drukker wordt gaan ook alle landbouw voertuigen via de kruising bij de tunnelweg. Ook jij wilt jou kind daar niet laten fietsen want het is nu al levensgevaarlijk op de parallel weg.

Jos schreef op 04-12-2020

Pff, het is wel gezond dat kinderen een stukje extra fietsen..niets mis mee! Vroeger zaten we na school hele middag/avond op de fiets of waren we aan het voetballen. nu is de PlayStation de kinders vriend.

jos schreef op 04-12-2020

Schoolkinderen zonder licht op fiets is pas gevaarlijk!!

D.J. schreef op 05-12-2020

Als men een snellere doorgang van het verkeer wil hebben is niemand gebaat bij verkeerslichten want dat houd ook op dus het is er onder door of over heen een andere optie zie ik niet. Dus doe het in 1 keer goed dat is de gemeente Hellendoorn aan de inwoners van Haarle verplicht om daar voor te gaan.

Mitis schreef op 05-12-2020

Als je als ouder het verkeer te gevaarlijk vind breng je kind toch naar school. Als ik mijn keinkinderen ophaal van school verbaas ik me altijd over de hoeveel prinsjes die met de auto worden opgehaald en relatief dichtbij wonen. Het is een trend om van je persoonlijke angsten van de politiek een oplossing te verwachten. Toen mijn kids 12+ waren fietsen ze elke dag naar Almelo en als het gevaarlijk of extreem weer was werden ze gebracht en gehaald, klaar.

Pff schreef op 05-12-2020

@Mitis Toen jou kinderen naar school fietsen was een trekker wiel niet groter dan jou zelf en reden niet harder dan 16km/uur. En nee niet alle ouders hebben voldoende geld en auto's om kinderen naar school te brengen.

Wat ben ik toch een tut! schreef op 05-12-2020

Of breng je kinderen naar school Luttenberg, hier krijgen ze wel nieuwe vriendjes, waar ze zelf naar toe kunnen fietsen. Daar zijn ook meer voorzieningen qua winkels, sport, verenigingen. Inderdaad fietsers en landbouwverkeer op de parallelweg is geen goede combinatie. Er staan relatief weinig Haarlese woningen ten noorden van de N35.

D.J. schreef op 05-12-2020

Ook deze keer net als in veel voorgaande keren neem ik de reactie van Tut niet serieus, wat een dom geleuter.

Lokaal Hart schreef op 05-12-2020

Voor de volledigheid. Ik ben voor een veilige oversteek, maar als ik de situatie in Mariënheem en Haarle vergelijk, snap ik dat men prioriteit aan Mariënheem geeft. Daar gaat de weg inderdaad dwars door het dorp. Ben ervan overtuigd dat er ook voor Haarle een goede oplossing zal komen in de vorm van ongelijkvloerse kruisingen. Tot zo lang zou ik dus gaan voor de veiligste oplossing via de kruising Tunnelweg. En waarom zouden de boeren in Haarle geen rekening kunnen houden met het fietsverkeer en bijvoorbeeld de drukste tijden voor kinderen vermijden.

Mitis schreef op 05-12-2020

Als een mening D.J. niet past is het dom geleuter. Over dom geleuter gesproken...

Wat ben ik toch een tut! schreef op 05-12-2020

@Lokaal hart, boeren zouden rekening kunnen houden met schooltijden, maar kinderen fietsen de hele dag door naar sport of vriendjes. Het zijn vooral de jonge twintigers, de loonwerkers die in tijden van maisoogst haast hebben. En vergeet alle vrachtwagens niet die op de parallelweg rijden. @D.J., je mening duidt op een simpele, bekrompen geest. Om out-of-the-box oplossingen te bedenken is er wel iets meer capaciteit nodig.

D.J. schreef op 05-12-2020

Ik had in een eerdere reactie al een oplossing aangegeven haalbaar of niet haalbaar maar vaak worden alleen de laatste reacties gelezen en daarop gereageerd. Blijkbaar worden reacties van iemand met een bekrompen geest niet gewaardeerd en zijn deze discussies of hoe je het wil noemen alleen maar bestemd voor de hoogopgeleide die denken dat zijn of haar mening heilig is. Maar genoeg geleuterd prettige kerstdagen en een veilig 2021.

Wat ben ik toch een tut! schreef op 06-12-2020

@D.J.: Met een simpele, bekrompen geest bedoel ik dat jij je niet verplaatst in andermans mening. Je zegt “IK vind het een stomme mening, dus het is een stomme mening.” Beter zou je reactie kunnen luiden “Ik vind het een stomme mening, maar misschien is het voor anderen een briljante mening”. Ik zei eerder dat Tunnelweg inde spits gevaarlijk is voor fietsers. Maar dit geldt ook voor de Molenweg en Poggenbeltsweg in de spits.

Jos schreef op 06-12-2020

Dat is jouw mening maar niet van anderen Tut.

jos schreef op 06-12-2020

Wat heeft het naar school laten gaan in Luttenberg te maken met het feit dat jij zegt dat Luttenberg meer voorzieningen qua winkels, sport, verenigingen? Heb jij ze nog op rijtje?

Jos schreef op 06-12-2020

Er staan relatief weinig Haarlese woningen ten noorden van de N35 volgens Tut. Huisjes bij Landal geteld?

Wat ben ik toch een tut! schreef op 06-12-2020

@Jos/Richard; bravo dat jij zo kritisch bent! En dat je me beetje zit te jennen. : ) ............Wanneer je bekrompen bent is dat slecht voor je hart; je windt je onnodig op over zaken die niet in jouw straatje passen........... Mag ik er van uitgaan dat jij dus geen kinderen hebt? Wanneer kinderen in Luttenberg naar school zouden gaan, is het logisch dat je daar ook boodschappen doet in de supermarkt, nadat je de kinderen ophaalt van school. De kinderen krijgen daar ook vriendjes en willen dus ook naar sport en activiteiten in dat dorp. Op het schoolplein spreek je andere ouders die ook bij jou in de buurt wonen, want gebied ten noorden van Kökkies Da is op Luttenberg gericht.............Huisjes bij Landal en andere woningen rondom Tunnelweg; daar gaat dit probleem niet over, zij kunnen gebruik maken van de verkeerslichten.

Jos schreef op 06-12-2020

Wij doen boodschappen als kinderen op school zijn, vooral nu in de Corona tijd. Haha als er één bekrompen is ben jij het :) over directeuren bij stichtingen. Die overigens goed werk doen en zonder goede directeur het minder goed zouden doen of mogelijk niet, meer zouden bestaan.

Jos schreef op 06-12-2020

Wat is nu dan het probleem van de oversteken? Kinderen in Haarle noord gaan naar Luttenberg. Voor degene die moeten oversteken is het stoplicht perfect....maak je niet druk!!

jos schreef op 06-12-2020

De mais oogsten is maar 1x per jaar, dus lijkt me kwa veiligheid dan ook mee te vallen. De twintigers ontslaan en veiligheid is weer top. Toch?

jos schreef op 06-12-2020

Tut, welke winkels bedoel je dan nog meer naast de supermarkt? Daar je het had over winkels.

Uw reactie

Naam:
Bericht: