Snelheidscontroles op Ommerweg en Baron van Sternbachlaan

Datum: 06-06-2017

17.25 uur - Op donderdag 1 juni heeft het verkeershandhavingsteam van het district Twente tussen 14.30 en 19.30 uur een snelheidscontrole uitgevoerd op de Ommerweg, buiten de bebouwde kom van Hellendoorn. Tussen 13.00 en 15.15 uur werd er gecontroleerd op de Baron van Sternbachlaan, binnen de bebouwde kom van Nijverdal.

Op de Ommerweg passeerden 1617 voertuigen, waarvan 73 voertuigen te hard hebben gereden en een proces-verbaal toegestuurd krijgen. De toegestane snelheid is 80 km/u. De hoogst gemeten snelheid betrof 117 km/u.
 
Op de Baron van Sternbachlaan passeerden 902 voertuigen, waarvan 158 voertuigen te hard hebben gereden en een proces-verbaal toegestuurd krijgen. De toegestane snelheid is 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid betrof 74 km/u.
 
 
 



Reacties via Facebook

Vanaf nu kun je ook reageren via Facebook! Wel zo makkelijk. Als je liever via het normale reactieformulier werkt, kan dat natuurlijk ook. De reacties worden niet vermengd, zodat de mensen die het bericht via Facebook krijgen, de discussie ook kunnen volgen.

Reacties

Jos schreef op 06-06-2017

vanmiddag stond er een controle door donkere volkswagen transporter tegenover de begraafplaats aan de Ninaberlaan. goed te zien...gas...los en weer verder.

k.e schreef op 06-06-2017

goed gedaan JOS, je bent een topper, en geeft hier een mooi voorbeeld, misschien houd jij hier door wel vrienden aan over.

Jos schreef op 06-06-2017

dank je. jij weer zo dom dat je geflitst bent?

Han schreef op 07-06-2017

De politie bepaalt de locaties van de controles op basis van ongevallencijfers en gegevens van navigatiediensten. Uit die cijfers blijkt op welke plekken automobilisten vaak te hard rijden. Daar wordt eerst een flinke periode achter elkaar geflitst. Na een tijdje keert de politie incidenteel terug om een blijvend effect te houden. "Want dankzij flitsers zien we de gemiddelde snelheid en het aantal ongelukken afnemen", zegt landelijk projectmanager infrastructuur Van Hasselt. In de eerste vier maanden van 2017 hebben mobiele snelheidscontroles tot 640.000 bekeuringen geleid. Dus vooral hard blijven rijden. Of je wordt geflits, of de mannen van de brandweer en de ambulance hebben een uitdaging om er nog wat van te maken.

Jos schreef op 07-06-2017

ja de ninaberlaan is wel heel onveilig en gebeuren veel ongevallen. is gewoon de staats kas spekken. gewoon ff tegenliggers seinen.

K-e schreef op 07-06-2017

Jos, wie is er nu dom???, onnodig seinen kan ook een boete op leveren.

Richard schreef op 07-06-2017

K.E. seinen kan een boete opleveren, maar komt de veiligheid wel ten goede.

Geronimo schreef op 07-06-2017

@Jos, ik hoop het niet voor jou, maar kijken of je nog zo graag controles doorgeeft, mocht er iets met een van jouw geliefden gebeuren, nav een snelheidsovertreding.

Jos schreef op 07-06-2017

Geronimo, het wordt alleen veiliger als controles worden doorgegeven. Weggebruikers zullen dan extra opletten.

Geronimo schreef op 07-06-2017

@Jos, lees je eerste reactie nog even na.

Han schreef op 07-06-2017

Jos snapt het allemaal niet meer. Gas erop, seinen en veiligheid. Leg eens uit Jos? Hoe werkt het verkeer.

William S. Burroughs schreef op 07-06-2017

Aan Jos. Gewoon aan de snelheid houden scheelt u veel handelingen en acties. Dan blijft u keurig automobilist in plaats van geheim agent. Want die staat elders. Prettige dag.

Anne schreef op 07-06-2017

Zoals ik al wel eens eerder heb aangegeven, reageer a.u.b. niet meer op Jos, want zijn opmerkingen zijn werkelijk te dom voor woorden. Hij wil alleen maar provoceren, meer niet.....

Richard schreef op 07-06-2017

het aankondigen van een controle of hierbij het seinen vind ik ook wel prettig. kan weer een paar tientjes boete schelen, mocht je per ongeluk een paar kilometer te hard rijden.

Richard schreef op 07-06-2017

Jij reageert altijd maar weer...vermakelijk zoals jij schrijft dit niet te doen..

Jos schreef op 07-06-2017

wanneer er geseind wordt of wordt aangekondigd voor een flitser matigen de bestuurders netjes. Dit is ook het doel van een snelheidscontrole(s)

Han schreef op 07-06-2017

Jos, dus als er niets aangekondigd is, zijn we gevrijwaard om ons niet aan de snelheid te houden. Met alle gevolgen van dien. En wordt er een van uw naasten aangereden door zo'n lul die denkt boven de wet te leven en raakt hierbij invalide of erger, komt te overlijden. Dan kunnen wij dit als normaal beschouwen. Want dit is het gedrag wat u goedkeurt en vertoond.

Han schreef op 07-06-2017

Jos, nog een voorbeeld. Jij rijdt op de Ninaberlaan (uiteraard te hard). Er steekt ineens een kind over, of komt plots achter een auto vandaan. Nee kinderen zie je achter een auto niet. Stel, je rijdt het kind aan. Invalide of in het ergste geval komt het kind te overlijden. Is jou gedachte en heb je dan nog steeds zo'n grote mond met je te hard rijden. Of denk je dan terug aan mij en de andere reaguurders hierboven. Ja had ik maar, en voor de rest van je leven rond lopen met een schuld gevoel.

Abc schreef op 07-06-2017

@Han Ninaberlaan ...heel veel "dode stenen" Kruip daar gauw weer heen en duik er snel weer onder.

Jos schreef op 07-06-2017

wie zegt dat? je dient altijd een goed overzicht te houden in combinatie met de weg/verkeers- situatie. op de lange jan 80 rijden vind ik gewoon kunnen.

Wat ben ik toch een tut! schreef op 07-06-2017

Seinen is onverstandig, want zo worden de hardrijders niet bekeurd, en blijft hun domme hardrijden doorgaan. Wanneer je ongeluk veroorzaakt door te hard rijden, vergoed de verzekering de schade niet en moet je rest van je leven de schuld afbetalen. Volwassen beschaafde wijze mensen proberen zich aan snelheid te houden, puberale kneuzen rijden te hard.

Han schreef op 08-06-2017

Jos. We hebben het over de Ninaberlaan. Niet over de Lange Jan. En geef eens antwoord op bovenstaande vragen. Maar zo'n vent zal je wel niet zijn. @Abc, Ninaberlaan heeft asfalt. @Tut, volledig met u eens.

Jos schreef op 08-06-2017

Han, heb jij nooit een boete gehad? @tut, ga toch leven en blijf niet verplicht thuis van je kerel wordt je vast niet knapper van of is dat laatste de reden dat je thuis blijft?

Geronimo schreef op 08-06-2017

@Jos, en ik vind dat op het Keizerserf 120 gewoon moet kunnen. Wat een kulargumentatie heb jij toch.

Han schreef op 08-06-2017

Jos, geef is antwoord op bovenstaande vragen. En lul niet zo dom over tut. Je verlaagd jezelf nu wel heel erg.

Richard schreef op 08-06-2017

Geronimo, ik had jouw hoger ingeschat, maar dit blijkt volkomen onterecht. Jos heeft zelfs gelijk. De lange jan staat als buiten de bebouwde kom als 60 kilometer weg aangegeven. Wettelijk mag je er gewoon 80 zonder problemen. Hetzelfde geldt voor de rondweg om Hellendoorn buiten de bebouwde kom, hier mag wettelijk ook 80 gereden worden.

Tom schreef op 08-06-2017

Compleet nutteloos die controles. Meer videowagens en sneller het rijbewijs inleveren. Bonnen zijn voor velen tegenwoordig een vaste kosten post.

Wat ben ik toch een tut! schreef op 08-06-2017

@Jos; Dank voor je treffende conclusie, met je inschattingsvermogen is in ieder geval niks mis. Een samenleving kan pas functioneren wanneer iedereen zich aan de regels houd. Het kan wel zijn dat je 80 mag rijden op een 60-weg, maar dat is alleen maar verwarrend voor medeweggebruikers.Wanneer jij veel te hard rijdt is het voor anderen lastig inschatten of ze de weg kunnen oversteken.

Geronimo schreef op 08-06-2017

@Richard, kijk even Jinek van gisteravond terug. Geldt voor een ieder die te hard rujdt.

Maarten schreef op 08-06-2017

T.h.v. de ijssalon /klaaroverplaats/ingang Blenke vind ik 50 nog veel te hard. Zeker ook omdat het niet overzichtelijk is, 30 is daar meer op z'n plaats.

Wat ben ik toch een tut! schreef op 08-06-2017

@Anne; ik ben juist blij met de bijdragen van Jos; zo blijf ik alert in het verkeer omdat je óveral 'Jossen' tegen kunt komen.

Anne schreef op 08-06-2017

@Wat ben ik toch een tut!; haha, ja, zo kun je het inderdaad ook bekijken.....

Han schreef op 08-06-2017

Jos. Voordat je de discussie bij een ander onderwerp voort zet. Graag nog even antwoord. Of durf je dat niet. Bang dat je afgaat?

Han schreef op 08-06-2017

@Tom. Inderdaad harder optreden en in Jos zijn geval, korten op zijn pensioen.

Jos schreef op 08-06-2017

waar wil je antwoord op Han?

Jos schreef op 08-06-2017

controle in de Nijverdalse parkeer garage. bijna iedereen rijd harder dan het bord 10km aangeeft.Nog gevaarlijker dan de oversteek op de ninaberlaan, aangezien er in de garage geen klaar-overs staan.

K-e schreef op 08-06-2017

Jos is met vakantie, enkel reisje ver wegiestan. Hier rust

Jos schreef op 08-06-2017

K.E. wees slimmer. ik melde de flitser hier omdat ik erlangs reed

Jos schreef op 08-06-2017

Wel leuk dat mijn reactie zoveel reacties opwekt. Zelfs van Anne :)!!!

Han schreef op 08-06-2017

Jos, op bovenstaande vragen en opmerkingen van mij. Of snap je het niet?

Jos schreef op 09-06-2017

Han, stel de vragen even opnieuw

Jos schreef op 09-06-2017

het wordt rustig. iedereen vast moe van het reageren. prettig weekend.

Han schreef op 10-06-2017

Lijkt me niet nodig Jos. Of ik moet te maken hebben met een laag niveau, dan wil ik het nog wel even herhalen.

Dirk Jan schreef op 10-06-2017

Jos,Han,Jos,Han,Jos,Han enz... het niveau daalt wel met al die reacties van jullie waar ging het onderwerp ook al weer over.

Jos schreef op 10-06-2017

hap hap Han

Han schreef op 10-06-2017

Dirk jan, over hard rijden. Jos stimuleert dit, terwijl er wetten en regels gelden in ons land. Maar Jos durft geen verantwoordelijkheid te nemen en durft de gestelde vragen niet te beantwoorden.

Jos schreef op 10-06-2017

radar detector in de auto...flitser..gas los en daarna weer door

William S. Burroughs schreef op 10-06-2017

Aan Jos. Lees voor de verandering eens een boek dan weet u na het weekend waarschijnlijk iets meer dan nu. Prettige weekend.

Jos schreef op 10-06-2017

heb net teletekst gelezen dat is meer dan genoeg. meer onderwerpen dan in een boek.

Han schreef op 10-06-2017

Jos, onze stoere Audi rijder. Ken je de nieuwe slogan van Audi al? "Speed isn't anything" Nu zal ik het gelijk ook even vertalen, want ik denk niet dat jouw brein dat toelaat. "Snelheid is niet alles".

Han schreef op 10-06-2017

Rectificatie. Speed isn't everything.

Jos schreef op 11-06-2017

schiet wel op

Henk schreef op 11-06-2017

Ik begin te geloven dat Jos jullie allemaal in de tang heeft. Jullie blijven maar op hem reageren. Dat is in al zijn domheid precies wat hij wil.

William S. Burroughs schreef op 11-06-2017

Aan Henk. U heeft volkomen gelijk. Prettige dag.

Wat ben ik toch een tut! schreef op 11-06-2017

@Henk; Ha,Ha, goed gezien, Jos is een trol. Wikipedia: 'Een trol (mv.: trollen) in een internetomgeving is een persoon die op Usenet, fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken,[1] opzettelijk verkeerde informatie (desinformatie) te geven of zichzelf expres anders voor te doen.'

Geronimo schreef op 11-06-2017

@Henk, als het hem daarom te doen zou zijn, dan heeft hij toch wel een zeer sneu leven. Dan kunnen we beter af en toe reageren om het wat op te fleuren.

William S. Burroughs schreef op 11-06-2017

Aan Wat ben ik toch een tut! Prima analyse van dit 'fenomeen'. Prettige dag.

Han schreef op 11-06-2017

Ik dacht dat alleen peuters, kleuters en pubers aan het trollen waren. Jos is gepensioneerd, en vertoond ook dat gedrag. Oh wacht, bij dementie hoort kleuter gedrag.

Richard schreef op 12-06-2017

Jos heeft wel gelijk. Controleren met een lasergun zou meer effect hebben, dan mobiele (bus) controles.

Jos schreef op 27-06-2017

let op: stond zojuist controle van Nijverdal ri Hellendoorn 100 meter voor de Markies aan De Joncheerelaan

Willem schreef op 27-06-2017

https://www.youtube.com/watch?v=1z3PMhgPXOE Bekijk deze site eens

Jos schreef op 28-06-2017

klopt Willem de politie rijd het hardst, maar die krijgen geen bekeuring.

Jos schreef op 28-06-2017

Willem of bedoel je iets anders?

Willem schreef op 28-06-2017

@Jos ik bedoel de grootste stropers worden boswachter

Uw reactie

Naam:
Bericht: