Bellen sneller dan Twitteren

Datum: 04-09-2012

TWENTE - Regelmatig ontvangt Politie Twente via het twitteraccount @PolitieTwente meldingen waarbij snel hulp van de politie verzocht wordt. Politie Twente vraagt deze meldingen via het alarmnummer 112 te doen. 

 

Hoewel Twitter 24/7 gemonitord wordt, is het melden van incidenten, waarbij snel actie van de politie geboden is, niet mogelijk. Dit omdat niet altijd uit de tweet duidelijk is of het een serieuze melding betreft. Daarbij is het bijna niet mogelijk om in 140 karakters alle informatie die de meldkamer nodig heeft te vermelden. Bovendien neemt het starten van een tweetsessie meer tijd in beslag dan een gesprek via 112 of 0900-8844.

 

Ook particuliere initiatieven zoals @112Twente ontvangen tweets waarin politie inzet gevraagd wordt. Politie Twente wil eenieder er op attenderen dat de @112accounts niet van de politie zijn en slechts de tweet richting politie kunnen retweeten. Waardoor soms kostbare tijd verloren gaat.

 



Reacties via Facebook

Vanaf nu kun je ook reageren via Facebook! Wel zo makkelijk. Als je liever via het normale reactieformulier werkt, kan dat natuurlijk ook. De reacties worden niet vermengd, zodat de mensen die het bericht via Facebook krijgen, de discussie ook kunnen volgen.

Reacties

Uw reactie

Naam:
Bericht: