College kiest voor variant met twee bruggen over N35 tussen Nijverdal en Haarle

Datum: 15-05-2018

18:39 uur - Het college van burgemeester en wethouders vraagt instemming van degemeenteraad om ‘variant 3’ te gebruiken voor de uitwerking van de verbinding over de N35 tussen Nijverdal en Haarle. Deze verbinding maakt deel uit van een pakket maatregelen dat de veiligheid rond de N35 op dit traject belangrijk verbetert. ‘Variant 3’, de zogenoemde verbrede variant, betekent een tweetal fietsbruggen. Eén bij de Oude Deventerweg over alleen de N35 en één ter hoogte van de Sallandse Berg over zowel de N35 als het spoor. Tegelijk wordt een aantal fiets- en voetgangersverbindingen verbeterd.

 

In de afgelopen periode heeft een drietal varianten op tafel gelegen. Zowel de commissie Grondgebied als ook inwoners en belangenorganisaties hebben in februari hun inbreng gehad. Veel stakeholders als bijvoorbeeld fiets- en wandelorganisaties en Staatsbosbeheer hadden een duidelijke voorkeur voor variant 3.

Met variant 3 kan een groot aantal gemeentelijke ambities worden gerealiseerd. Zo wordt de barrièrewerking van de N35 verminderd, de F35 doorgetrokken naar de Paarse Poort en de Paarse Poort wordt versterkt als toeristisch trefpunt. Dat laatste moet resulteren in positieve effecten voor de economie in Nijverdal en Haarle.

Als de gemeenteraad toestemming geeft, volgt een uitwerking waarin uitvoering en financiering aan de orde komen. Daarbij spelen provinciale en landelijke bijdragen voor zowel de F35 als de verbetering van de veiligheid van de N35 een belangrijke rol. Op grond van deze uitwerking neemt de raad dan een definitief besluit. 

 



Reacties via Facebook

Vanaf nu kun je ook reageren via Facebook! Wel zo makkelijk. Als je liever via het normale reactieformulier werkt, kan dat natuurlijk ook. De reacties worden niet vermengd, zodat de mensen die het bericht via Facebook krijgen, de discussie ook kunnen volgen.

Reacties

Pff schreef op 15-05-2018

Is dit ook de beste variant voor onze bewoners in Haarle?

Harm schreef op 15-05-2018

Ik neem aan, dat er ook een fietstunnel onder de N35 komt???

Def schreef op 15-05-2018

Wanneer is Haarle wel tevreden ook Daarle en Daarleveen hebben wensen

Harm schreef op 15-05-2018

Bij kasteel Twickel zijn ook 2 fietsbruggen aangelegd, Wordt weinig gebruik van gemaakt, want de meeste mensen gaan door de fietstunnel, veel veiliger. Conclusie: Prestige kost geld...…...

Hetty witteveen schreef op 15-05-2018

Wat is er mis met gewoon goed uitkijken en wachten tot je veilig over kunt steken? En er zijn stoplichten bij de tunnelweg. Daar kun je ook veilig oversteken.

Geronimo schreef op 16-05-2018

@Hetty witteveen, daar is nu nog niets mis mee, maar men wil er in de toekomst een 4-baansweg van maken.

jan schreef op 16-05-2018

Fietstunnel bij de N.T.F.

Wat ben ik toch een tut! schreef op 16-05-2018

@Hetty; schoolkinderen en bejaarden steken hier ook over.

Pff schreef op 16-05-2018

@Geronimo Volgens mij gaan ze nog eerst de kruisingen wijzigen, verkeerslichten tunnelweg gaan naar de Stationsweg. Tunnelweg komt een ander soort kruising.

Pibernik schreef op 16-05-2018

Tut, volgens mij hebben schoolkinderen en bejaarden de zelfde verkeersregels dan iedereen dus het was een zinloze opmerking van u.

Wat ben ik toch een tut! schreef op 16-05-2018

@Pibernik; schoolkinderen gaan vaak in groepjes, dan is verleiding groot, wanneer de eersten oversteken, dat de rest direct volgt, zonder goed op te letten. Bejaarden zijn niet zo snel met opstappen en afstappen en hebben moeite om op snelheid te komen, slechter evenwichtgevoel.

Pibernik schreef op 16-05-2018

Tut, volgens mij vallen de meeste verkeersslachtoffers in de leeftijds categorie tussen de schoolgaande kinderen en de bejaarden.

Pff schreef op 17-05-2018

@Pibernik Dat komt dat die groep groter is en diegenen die het niet redden, worden geen bejaarden.

Tom schreef op 17-05-2018

Ipv. dat de gemeente zorgt dat de toeristen door Nijverdal moeten fietsen krijgen ze nog een bult voor hun kiezen terwijl ze het goudzoekerspad kiezen. Jammer van het geld.

Wat ben ik toch een tut! schreef op 17-05-2018

@Pibernik; Niet gaan roeptoeteren; wij hebben het hier over fietsers; in 2017 waren tweederde van fietsslachtoffers 65-plussers volgens CBS. https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/17/in-2017-meer-verkeersdoden-op-de-fiets-dan-in-de-auto

William S. Burroughs schreef op 17-05-2018

Aan Wat ben ik toch een tut! Dat komt door de elektrische fiets. Iets met snelheid en overzicht geloof ik. De doelgroep gaat er vaak prat op zo'n 30 a 60 km op een zonnige zondagmiddag af te leggen lees fietsen. In de praktijk zijn het natuurlijk gewoon bejaarden op de brommer. En het hoeft u (mij in ieder geval niet) te verbazen dat dat nog weleens fout gaat. Met name bij het plotseling moeten remmen. Ik zeg dus begrenzen die k(amikaze) bikes. Wat nou e bikes? Prettige dag.

Jos schreef op 17-05-2018

Ouderen overlijden ook vaker aan ziektes dan jongeren...mogen ouderen niet meer fietsen???

Pibernik schreef op 17-05-2018

Tut, dank voor de link naar het cbs ik had ook geen andere reactie van u verwacht. William u slaat de spijker op z’n kop.

Jos schreef op 18-05-2018

we gaan haar knip en plak Tut noemen.

Geronimo schreef op 18-05-2018

Jos, wat een logica. Ten eerste om ouder te worden, moet je een jongere zijn geweest. Ten tweede zijn jongeren, over het algemeen, actiever, dus gezonder. En ten derde groeit de wereldbevolking nog steeds, dus er komen meer jongeren bij, dan dat er ouderen sterven.

Wat ben ik toch een tut! schreef op 18-05-2018

@William; D(rion-)bike

Wat ben ik toch een tut! schreef op 18-05-2018

@Jos; Inderdaad, ik knip en plak; jij zou natuurlijk alles letter voor letter overtypen, om je beweringen wetenschappelijk te onderbouwen.

Wat ben ik toch een tut! schreef op 18-05-2018

@Jos; Domme jongeren overlijden ook vaker dan slimme ouderen. Ze worden hiervoor postuum geëerd: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Darwin_Award

Jos schreef op 18-05-2018

dus klopt jouw knip en plak werk dan wel?

Jos schreef op 18-05-2018

Wetenschappelijk onderbouwen? Een onderzoek onder 500 mensen is niet wetenschappelijk.

Jos schreef op 18-05-2018

Ouderen zijn nu eenmaal brozer dan jonge twintigers. Ze veroorzaken niet per se meer ongevallen. Maar als ze een ongeval krijgen, hebben ze ook vaker ernstige verwondingen en de kans op overlijden hierdoor is groter.

Han schreef op 20-05-2018

Wat ze ook besluiten. Van de milieuraad hebben ze geen last meer in de gemeente Hellendoorn. Deze is na 40 jaar opgeheven en kan niet meer tegenwerken.

Geronimo schreef op 20-05-2018

Han, volgende keer niet alleen de kop lezen, maar het gehele artikel. Verder denk jij dus ikke ikke ikke en niet aan toekomstige generaties?

Han schreef op 20-05-2018

Geronimo. Bla bla bla bla bla

William S. Burroughs schreef op 20-05-2018

Aan Jos. Er zijn onder ons (reagluurders) geen wetenschappers laat staan raketgeleerden. Prettige dag.

Pff schreef op 02-06-2018

Is er ook maar 1 ambtenaar die er over na heeft gedacht dat de spoorwegovergang aan de oude Deventerweg in de toekomst dicht gaat ivm. veiligheid? Deze is namelijk compleet overbodig en er ligt dus straks een brug te veel.

Harm schreef op 02-06-2018

De toekomst zal uitwijzen dat de A35 vanaf Rendac ( misschien wel vanaf RK begraafplaats) naast het spoor komt tot aan Raalte en misschien wel tot Heino, dus bestuurders denk eens toekomst gericht......

gerard schreef op 03-06-2018

Prio 1 de Grotestraat tip top en rest pappen en nat houden. beste is wat Harm schrijft geen gehannes meer met veilig oversteken als de A35 er ligt tot aan Zwolle

Uw reactie

Naam:
Bericht: