Stap voor stap werken met de E-overheid met de cursus Digisterker

Datum: 08-05-2018

18.45 uur - 
Aangifte doen bij de Belastingdienst. Een verhuizing doorgeven aan de gemeente. Huurtoeslag aanvragen. Allemaal zaken die je steeds meer via internet regelt. Vaak is hiervoor ook een DigiD nodig. Dit kan lastig zijn, vooral als je niet zo handig bent met een computer en met internet.

Daarom houdt de ZINiN bibliotheek weer vier keer een cursus Digisterker: op donderdag 17 mei, daarna 24 mei, 31 mei en 7 juni. Cursisten leren hoe ze zaken met de overheid via internet snel en makkelijk kunnen regelen.


 
U leert in de cursus stap voor stap om steeds meer via internet zelf te regelen. Hoe kun je informatie vinden bij de overheid? Maar ook, hoe kun je iets aanvragen, bijvoorbeeld een paspoort bij de gemeente, of zorgtoeslag bij de Belastingdienst. Ook MijnOverheid en de Berichtenbox komen aan bod. Ook het werken met digitale formulieren van de gemeente Hellendoorn komt uitgebreid aan de orde. 



 
Vier bijeenkomsten

De cursus “werken met de e-overheid” wordt vier keer gegeven in de ZINiN Bibliotheek Nijverdal op: donderdag 17 mei, daarna 24 mei, 31 mei en 7 juni van 9.00 – 11.00 uur. Opgeven kan via www.zinin.com. 
 
 
 



Reacties via Facebook

Vanaf nu kun je ook reageren via Facebook! Wel zo makkelijk. Als je liever via het normale reactieformulier werkt, kan dat natuurlijk ook. De reacties worden niet vermengd, zodat de mensen die het bericht via Facebook krijgen, de discussie ook kunnen volgen.

Reacties

Uw reactie

Naam:
Bericht: